تلاش غربیها برای انتشار ویدئوهای تفرقه افکنانه در منطقه

دو شنبه 22 فروردین 1401 - 14:40:0
تلاش غربیها برای انتشار ویدئوهای تفرقه افکنانه در منطقه

تهران - الکوثر : یک فعال رسانه ای افغان گفت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس با بهره گیری از عوامل خود در کشورهایی منطقه مانند افغانستان، پاکستان و عراق، درخصوص تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، براساس گزارش ها، موجی از تولیدات رسانه ای با هدف اختلاف افکنی میان دو ملت ایران و افغانستان در روزهای اخیر در فضای مجازی ایران و افغانستان در حال نشر و بازنشر است.

سیدعیسی حسینی مزاری رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان که به مشهد سفر کرده است در بیانیه ای افزود: اخبار موثقی در دست است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس که چند ماهی است از افغانستان خارج شده اند، در تلاشند که میان مردم و حاکمان این کشورها اختلاف افکنی و از اتحاد و انسجام مردم منطقه جلوگیری کنند.
وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرد:دوکشور همسایه افغانستان و ایران، با آگاهی و بصیرت بالای خود، دشمنان این منطقه را دچار یأس و ناامیدی کنند.
رییس خبرگزاری صدای افغان اظهار کرد: از نخبگان و دست اندرکاران رسانه ای می خواهم در برابر این توطئه، وظیفه تاریخی خود را درک کرده، برای روشنگری و هدایت افکار عمومی، وارد عرصه شوند و با هر امکان و به هر قیمتی رسالت دینی و انسانی خود را انجام دهند.
حسینی مزاری در تشریح برنامه های فتنه افکنانه رسانه ای دشمنان آورده است: به عنوان نمونه دشمنان از یک سو با تولید ویدئوها و کلیپ های غیر واقعی و بلکه کذب و همچنین جمع آوری و بازنشر کلیپهای سالهای گذشته که ممکن است حتی در یک کشور دیگر توسط اتباع بیگانه ساخته شده باشد و با برشی از فیلمهای تولیدی گذشته باشد احساسات و عواطف مردمی را تحریک کرده و قصد ایجاد تنش در میان ملتها و کشورهای منطقه را دارند.
وی ادامه داد: آنها کلیپهایی مبنی بر ظلم و ستم ایرانیان بر افغانستانیها را در شهرهای افغانستان پخش می کنند تا احساسات ملت افغانستان را علیه ایرانیان برانگیزند و بالعکس در ایران، کلیپهایی از جرایم و بزهکاری افغانستانیها را پخش میکنند تا احساسات مردم ایران را علیه مهاجران افغانستانی تحریک کنند.

مرکز فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان وابسته به اتباع کشور افغانستان است که در مشهد، قم و تهران هم نمایندگی دارد.
براساس اعلام منابع رسمی در حال حاضر ایران میزبان حدود 5 میلیون مهاجر و تبعه از کشور افغانستان است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 22 فروردین 1401 - 14:16:36

دسته بندی :