تعطیلی قریب الوقوع دو نیروگاه یمن به علت نبود سوخت

چهار شنبه 17 فروردین 1401 - 17:15:0
تعطیلی قریب الوقوع دو نیروگاه یمن به علت نبود سوخت

تهران - الکوثر : دولت نجات ملی یمن اعلام کرد دو نیروگاه تولید برق تحت کنترل این دولت به علت اتمام مخازن سوخت در آستانه تعطیلی قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ائتلاف سعودی طی تجاوز چند ساله به یمن  علاوه بر سرقت میلیون ها بشکه نفت از این کشور، با توقیف و اخلال در ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن، بحران کمبود مشتقات نفتی و سوخت دراین کشور فقیر و جنگ زده را دامن زده است.

 وزارت برق دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، دو نیروگاهی که برق مورد نیاز مناطق تحت کنترل این دولت در استان‌های صنعا و الحدیده را تامین می‌کند‏ به علت اتمام مخازن سوخت آن‌ها در آستانه تعطیلی و خارج شدن از مدار تولید قراردارد.

وزارت برق یمن  افزود: با توجه به تعطیلی قریب الوقوع دو نیروگاه راس کتنیب در الحدیده و حزیز در صنعا‏‏ به علت اتمام مخازن سوخت آنها‏، این وزارتخانه قادر به تامین برق بیمارستان‌ها‏، تصفیه خانه‌های آب و تجهیزات مخابراتی در استان‌های صنعا، الحدیده و برخی استان‌های دیگر نیست.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد، با وجود اینکه یک فروند کشتی حامل سوخت مازوت از روز یکشنبه (دوم آوریل) وارد بندر الحدیده شده، اما این کشتی هنوز به اسکله نفتی این بندر نرسیده است.

شرکت نفت صنعا یکشنبه گذشته از ورود کشتی «Siplander Sapphire» حامل مقادیر سوخت مازوت به بندر الحدیده در غرب یمن که در کنترل و مدیریت گروه انصار الله است‏، خبر داد. این کشتی پس از ۸۸ روز توقیف توسط ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان به طرف بندر الحدیده حرکت کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 فروردین 1401 - 9:43:59

دسته بندی :