راهبرد انصارالله برای در هم شکستن محاصره یمن

یک شنبه 7 فروردین 1401 - 9:53:32
راهبرد انصارالله برای در هم شکستن محاصره یمن

تهران- الکوثر: عبدالباری عطوان از حملات اخیر یمنی ها علیه عربستان به عنوان " راهبرد جدید انصارالله یمن برای در هم شکستن محاصره تحمیل شده از سوی عربستان و امارات علیه این کشور" نام برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردبیر روزنامه رای الیوم در سرمقاله روز شنبه این روزنامه با اشاره به سه حمله موشکی و پهپادی ظرف کمتر از 10 روز اخیر نیروهای یمن علیه تاسیسات نفتی آرامکو و مراکز حیاتی در جده، ریاض، رأس التنوره، شهررابع و دو شهر جیزان و نجران واقع در جنوب عربستان خاطرنشان کرد: حملات یادشده در وهله اول بر صدور نفت به مصرف کنندگان آن در جهان غرب تاثیر منفی گذاشته و در وهله بعد باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد که بر اقتصاد جهان تاثیر منفی خواهد گذاشت و جنگ را به درون خانه های شهروندان سعودی خواهد کشاند.

این تحلیل گر سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب از جنگ یمن به عنوان "یک اشتباه راهبردی بزرگ" یاد کرده که به گفته وی عربستان در دام آن افتاده و باعث شده است تا ۳۷۰ هزار شهروند بی دفاع و بی گناه یمنی تا کنون در اثر آن جان خود را از دست داده و بیش از یک میلیون تن در این کشور مجروح شوند.

سردبیر رای الیوم با اشاره به ورود جنگ یمن به هشتمین سال خود که در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شد، ابراز داشت حملات سعودی ها تاکنون نتوانسته دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را به صنعا برگرداند و همچنین ریاض تا کنون در دیکته کردن خواسته های خود بر جنبش انصارالله و همپیمانانش ناکام مانده است بلکه برعکس باعث شده تا جنبش انصارالله قدرتمندتر و مستحکم تر شود به گونه ای که به استثناء استان در محاصره قرار گرفته مأرب بخش عمده استان های شمالی یمن در اختیار نیروهای انصارالله قرار گرفته است. 

عطوان خاطرنشان کرد: رهبران کنونی سعودی که با حملات هوایی خود علیه شهرهای یمن آتش این جنگ را برافروختند و مراسم عروسی و مجالس عزا و بیمارستان ها و بازارهای این کشور را آماج حملات بی امان خود قرار دادند، به اشتباه تصور می کردند که ظرف دو یا سه ماه می توانند به اهداف مورد نظر خود تحقق ببخشند زیرا از تاریخ این کشور اطلاع درستی نداشتند و نمی دانستند که یمن ظرف دست کم هشت هزار سال گذشته همواره دشمنان خود را شکست داده است و هر کس که به یمن یورش برده با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به حملات موشکی و پهپادی انصارالله به دستگاه های آب شیرین کن عربستان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 25 میلیون شهروند سعودی با خطر بی آبی و تشنگی مواجه هستند.

عطوان تاکید کرد: معادله جدید شکل گرفته ثابت می کند که با ورود جنگ به هشتمین سال خود ملت یمن به تنهایی با گرسنگی و کمبود آب و برق و خدمات عمومی مواجه نیست بلکه همتای سعودی اش که در رفاه و امنیت و ثبات بسر می برد نیز با خطرات یاد شده مواجه است.

سردبیر رای الیوم پیش بینی کرد که حملات موشکی انصارالله علیه مراکز حیاتی سعودی ادامه خواهد یافت و با گسترش قلمرو آن اهداف جدیدی در خاک عربستان را در برخواهد گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 7 فروردین 1401 - 9:53:24

پربازدیدها