آمریکا داعشی‌های زندانی را به اوکراین می‌فرستد

یک شنبه 29 اسفند 1400 - 7:59:44
آمریکا داعشی‌های زندانی را به اوکراین می‌فرستد

تهران - الکوثر : منابع محلی سوریه اعلام کردند، آمریکا زندانیان داعشی در شمال شرق این کشور را به جنگ در اوکراین اعزام می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور24 فوریه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران جمهوری های دونتسک ولوگانسک در شرق اوکراین ، دستور عملیات ویژه نظامی در منطقه دونباس را صادر کرد. 

سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد، سرویس های اطلاعاتی ناتو در حال انتقال تروریست ها به اوکراین است و پایگاه آمریکایی التنف در سوریه تروریست ها را برای انتقال به دونباس آماده می کنند.

منابع محلی در استان حسکه سوریه شنبه شب اعلام کردند، نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (قسد)، گروه‌های بزرگی از زندانیان داعش را از سه زندان در استان حسکه به زندان «الثانویه الصناعیه» در جنوب این شهر که پیش تر هدف حمله داعش قرار گرفته بود، منتقل کردند.

منابع محلی تصریح کردند، ارتش آمریکا شمار زیادی از تروریست‌های وابسته به خود در سوریه را به جبهه ‌های جنگ با ارتش سوریه در منطقه البادیه این کشور و همچنین اوکراین اعزام کرده است تا با ارتش روسیه بجنگند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی پیش از این نیز صدها نفر از سرکردگان گروه تروریستی «داعش» را که اکثر آنها از ملیت‌های عرب، بلژیکی و هلندی هستند از زندان الصناعه الحسکه به صحرای دیرالزور منتقل کرده بودند. 

کارشناسان سیاسی معتقدند، هدف اصلی و اساسی آمریکا از انتقال تروریست‌های تکفیری داعش به اوکراین، تحقق اهداف آمریکایی صهیونیستی است. تروریست‌هایی که در سوریه و عراق نیز حضور دارند، با حمایت آمریکا وارد این کشورها شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 اسفند 1400 - 7:59:38

پربازدیدها