خنثی‌سازی اقدام تروریستی سرویس اطلاعات سعودی در یمن

سه شنبه 24 اسفند 1400 - 16:0:32
خنثی‌سازی اقدام تروریستی سرویس اطلاعات سعودی در یمن

تهران - الکوثر : دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن اعلام کردند، توطئه دستگاه اطلاعاتی عربستان برای متشنج کردن چند استان یمن را کشف و خنثی‌ کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دستگاه امنیتی دولت نجات ملی یمن روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد ، دشمن سعودی اقدام به عضوگیری برای تشکیل یک هسته و آماده کردن تعدادی خودروهای بمب‌گذاری شده و فرستادن آنها به استان‌های آزاد (استان‌های تحت کنترل دولت نجات ملی یمن) با هدف کشتن افراد بی گناه و بر هم زدن آرامش کرده بود.

در این بیانیه آمده است، در چارچوب پیگیری فعالیت‌های دشمن، دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی مبنی بر اقدام دستگاه اطلاعاتی سعودی در عضوگیری از میان افراد خائن منافق در مأرب برای تجهیز سه خودروی بمب‌گذاری شده دریافت کردند تا با آنها اماکن حیاتی در "امانه العاصمه" و برخی استان‌های آزاد را هدف بگیرند.

پیرو اطلاعات دریافت شده، دستگاه‌های امنیتی اقدام به استقرار تیم‌های تحقیق، مهندسی و ضربت در مکان‌های مورد هدف و بالا بردن سطح آمادگی امنیتی و نیز ایجاد ایست‌های بازرسی کردند و در پی این اقدامات، دست‌اندرکاران این خیانت که مرتبط با دستگاه اطلاعات سعودی بودند، شناسایی شدند. 

پیش از این نیز، مقامات سعودی از نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل «پگاسوس» برای جاسوسی از تلفن «کمال الجندوبی»  بازرس بین‌المللی در امور  یمن استفاده کرده‌  بودند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 اسفند 1400 - 15:45:5

دسته بندی :