تظاهرات‌ گسترده در صعده در محکومیت تحریم یمن

دو شنبه 16 اسفند 1400 - 12:49:35
تظاهرات‌ گسترده در صعده در محکومیت تحریم یمن

تهران- الکوثر: مردم استان صعده یمن با برپایی تظاهرات، اعتراض خود را به تحریم نفتی علیه یمن اعلام و خاطرنشان کردند تحریم مشتقات نفتی علیه یمن تصمیمی آمریکایی است و پاسخ آن‌ها به این تحریم و محاصره، جهاد و عملیات‌ «اعصار الیمن» است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری شبکه «المسیره»، شمار زیادی از مردم استان صعده امروز دوشنبه با شرکت در تظاهرات و با سر دادن شعار «تحریم مشتقات نفتی یک تصمیم آمریکایی است و گزینه ما "اعصار الیمن" است» با انتشار بیانیه‌ای جامعه جهانی و سازمان ملل را مسئول سکوت در قبال جنایت بستن بندر الحدیده دانستند. 

در این بیانیه آمده است: «ما آمریکا را مسئول کامل محاصره یمن می‌دانیم و بر مقابله با آن با بسیج عمومی و جهاد مقدس تاکید می‌کنیم. تحریم مشتقات نفتی و محروم کردن یمنی‌ها از آن، یک تجاوز آمریکایی است و مقابله با آن یک وظیفه شرعی است. بستن بندر الحدیده، یک جنایت جنگی آشکار است و ما جامعه جهانی و سازمان ملل را مسئول سکوت در قبال این جنایت می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه ضد آمریکایی آمده است: ما از تمام اقدامات نظامی رهبری یمن در قبال این تجاوز برای شکستن محاصره مردم صبور خود حمایت می‌کنیم. انتخاب ما در مقابل این محاصره تجاوزکارانه، عملیات "اعصار الیمن" (طوفان یمن) با بسیج عمومی برای اعزام نیرو به جبهه‌ها و جمع آوری پول برای این نبرد است. رنجی که شهروندان یمنی در مناطق تحت اشغال تجربه کرده‌اند؛ نشان می‌دهد که برنامه‌های تجاوز همه مردم یمن را بدون استثنا هدف قرار می‌دهد.

در بخش پایانی این بیانیه از همه مردم آزاده استان‌های تحت اشغال نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن خواسته شد تا در مقابل تجاوزگریها و مزدوران، به پا خیزند، زیرا هیچ راهی برای پایان دادن به این رنج جز آزادسازی یمن وجود ندارد.

دیروز نیز کارکنان بخش بهداشت و شرکت نفت یمن با برپایی تجمعی در صنعاء، بی اعتنایی سازمان ملل به توقیف کشتی‌های حامل نفت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی را محکوم کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 16 اسفند 1400 - 12:49:18