سید حسن نصرالله : انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار می‌شود

پنج شنبه 12 اسفند 1400 - 12:51:52
سید حسن نصرالله : انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار می‌شود

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور در موعد مقرر برگزار خواهد شد و تلاش برخی برای تعویق آن ناکام ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه چهارشنبه در سخنانی که از شبکه «المنار» پخش شد، به انتخابات لبنان و آخرین تحولات این کشور پرداخت.

سید حسن نصرالله گفت: ایجاد فضای تردید درمورد تعویق انتخابات از یک اتاق واحد مدیریت می‌شد، ولی این مسئله تمام شده و انتخابات برگزار می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: یک ماشین انتخابات را ایجاد کردیم تا هیچ یک از آرای رأی‌دهندگان در تمام مراکز رأی‌گیری تضییع نشود.

وی تصریح کرد: ممکن است در برخی حوزه‌های انتخاباتی بنا بر مصلحت انتخاباتی خود یا متحدان، دو لیست ارائه کنیم و در حوزه‌هایی که نامزدی نداریم، متحدان ما لیست ارائه خواهند کرد و ماهم به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله گفت: شعار انتخاباتی ما این جمله خواهد بود: «هستیم، حفاظت می‌کنیم و می‌سازیم». 

بنابر اعلام وزارت کشور لبنان، دوشنبه، ۱۵ مه ۲۰۲۲ موعد برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور است.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان پیشتر در جدیدترین موضع گیری خود درباره انتخابات پارلمانی این کشور گفته بود: انتخابات پارلمانی در موعد خود برگزار خواهد شد و نباید به شایعات درباره تصمیم برای به تأخیر انداختن انتخابات توجه کرد.

«شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله نیز اخیرا اعلام کرد، این گروه مقاومتی بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر و از پیش تعیین شده، تأکید دارد.

مقامات لبنان براین باورند، درصورتی که با دخالت برخی کشورها از جمله آمریکا وعربستان، انتخابات پارلمانی آتی این کشور به تعویق بیفتد، مشکلات اقتصادی و سیاسی کنونی لبنان بیش از پیش تشدید خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 اسفند 1400 - 12:51:44