استقرار مزدوران خارجی امارات در سواحل حضرموت

دو شنبه 9 اسفند 1400 - 11:32:14
استقرار مزدوران خارجی امارات در سواحل حضرموت

تهران- الکوثر: منابع نظامی یمنی گفتند امارات متحده عربی در فرودگاه الریان واقع در استان حضرموت، مزدوران چند ملیتی مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «الخبر الیمنی» به نقل از منابع نظامی یمنی گزارش داد، پس از تکمیل نوسازی فرودگاه الریان به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای نظامی در ساحل دریای «عرب»، امارات نیروهای چند ملیتی را در آن مستقر کرده است. فرودگاه الریان یکی از فرودگاه های بزرگ یمن است.

به گفته این منابع، امارات، مزدوران اردنی، سودانی و آمریکایی را در پایگاه نظامی الریان، مستقر کرده است. این فرودگاه، دومین پایگاه نظامی استقرار نیروهای چند ملیتی است که امارات برای استقرار مزدوران خود در سواحل شرق یمن تجهیز کرده است.

فرودگاه الریان در نزدیکی سواحل دریای عرب قرار دارد، ولی امارات پس از نوسازی آن، حاضر نشد از این فرودگاه برای پروازهای غیر نظامی استفاده شود، بلکه از آن به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌کند.

منابع خبری می‌گویند که امارات پس از اشغال این فرودگاه در سال ۲۰۱۶، یک بندرگاه نظامی نیز در نزدیکی این فرودگاه احداث کرده است و از طریق آن، از کشتیهای نظامی برای ورود مستقیم به این فرودگاه استفاده می‌کند. کما این که مساحت گسترده‌ای از سواحل المکلا را نیز برای تأمین امنیت ورود و خروج به این فرودگاه اختصاص داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 9 اسفند 1400 - 11:31:52