آزادسازی منطقه راهبردی «السوم» در استان مأرب یمن

دو شنبه 9 اسفند 1400 - 10:42:4
آزادسازی منطقه راهبردی «السوم» در استان مأرب یمن

تهران- الکوثر: طی درگیری‌های شدید در جنوب غرب مأرب، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند کنترل یک منطقه راهبردی را به دست بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در جنوب غرب شهر «مأرب» برای دومین روز متوالی ادامه داشت و خبرها از کشته و زخمی شدن نیروهای طرفین حکایت دارد.

در همین ارتباط، منابع محلی در استان مأرب به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای دولت صنعا از ابتدای هفته جاری حمله نظامی گسترده‌ای را از سمت مواضع خود در جبال البلق شرقی و منطقه «الفلیحه» علیه مواضع ائتلاف در اطراف «وادی عبیده» آغاز کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده، پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای دولت صنعاء توانستند منطقه راهبردی «السوم» در جنوب غرب شهر مأرب را به صورت کامل پاکسازی کنند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای دولت صنعاء دست به حملات نظامی گسترده به چندین منطقه در جبهه جبال البلق شرقی زدند.

بنا به گفته منابع آگاه، منطقه السوم از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است زیرا محل اتصال راه‌های اصلی تدارکات برای چندین جبهه در جنوب مأرب است و وادی عبیده را به منطقه «عرم السد» و جبال البلق شرقی وصل می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 9 اسفند 1400 - 10:41:35

پربازدیدها