حزب الله : انتخابات پارلمانی لبنان، نسخه سیاسی جنگ ۳۳ روزه است

چهار شنبه 4 اسفند 1400 - 10:15:41
حزب الله : انتخابات پارلمانی لبنان، نسخه سیاسی جنگ ۳۳ روزه است

تهران - الکوثر : رئیس شورای سیاسی حزب‌الله گفت، انتخابات پارلمانی پیش رو در لبنان به مثابه جنگ ژوئیه (در سال 2006) است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این هفته ، یک وب‌سایت لبنانی گزارش کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد و تأمین مالی سازمان‌های مردم نهاد در راستای تضعیف روحیه مردم و حمله به مقاومت لبنان با هدف شکست حزب‌الله کار می‌کنند.

«سید ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله تصریح کرد، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی‌ها سلاح، مقاومت و جامعه لبنان را می‌خواهند تا به پارلمان بیایند و این پارلمان، رئیس‌جمهوری انتخاب کند و رئیس‌جمهور دولتی تشکیل دهد که بتواند هر آنچه آنها می‌خواهند، عملی کند.

امین السید تأکید کرد، انتخابات پارلمانی آینده مانند جنگ سیاسی ژوئیه (جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶) است زیرا آنها سلاح، مقاومت و جامعه ما را می‌خواهند تا مردم از آنها حرف شنوی داشته باشند.

السید در ادامه به پول‌هایی که برخی طرف‌ها برای کسب رأی می‌پردازند، اشاره کرد و گفت، پرداخت پول انتخاباتی شروع شده است ، اما میزان شرف، عزت و کرامت در جامعه لبنان بسیار بیشتر از آن است که کسی بتواند به این شیوه به وی توهین کند.

ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، میشل عون برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مه ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) را امضا کرد.

جنگ 33 روزه میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان در ماه ژوئیه 2006 آغاز شد و در 14 اوت همان سال با پیروزی حزب الله به پایان رسید؛ رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با لبنان با تحمل شکست و دادن خسارت و تلفات سنگین از این جنگ عقب نشینی کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 اسفند 1400 - 18:44:54

دسته بندی :