حزب الله:

تسلیم باج خواهی آمریکا نمی‌شویم

شنبه 23 بهمن 1400 - 10:16:56
تسلیم باج خواهی آمریکا نمی‌شویم

بیروت- الکوثر: معاون شورای اجرایی حزب الله هشدار داد آمریکا در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی، به دنبال باج خواهی از لبنان و کشاندن آن به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حزب الله لبنان خواستار خودداری از پذیرش هرگونه پیشنهادی شد که حقوق کامل لبنان در خصوص تعیین مرزهای دریایی این کشور را تحت فشار آمریکا در نظر نگیرد.

شیخ علی دعموش، معاون شورای اجرایی حزب الله روز جمعه گفت: دولت آمریکا از طریق نماینده میانجی خود در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی، در تلاش است از لبنان باج خواهی کند.

شیخ دعموش افزود: آمریکا با سوء استفاده از بحران اقتصادی و مالی لبنان، این کشور را تحت فشار قرار می دهد تا در موضوع تعیین مرزها و میادین نفت و گاز امتیاز بدهد.

او تاکید کرد واشنگتن در تلاش است با برخی پیشنهادها، لبنان را به تدریج وارد نظام عادی سازی روابط با دشمن کند.

معاون شورای اجرایی حزب الله افزود: ما هر نوع عادی‌سازی روابط با دشمن را رد می‌کنیم و لبنانی‌ها تحت فشار آمریکا نباید هیچ پیشنهادی را که حقوق کامل لبنان در موضوع مرزبندی و میادین نفتی را در نظر نگیرد، بپذیرند.

شایان ذکر است «آموس هاچستین» رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات غیر مستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی روز چهارشنبه با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد. در این دیدار «دورتی شیا» سفیر آمریکا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه و «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان نیز حضور داشتند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 23 بهمن 1400 - 10:16:49