توافق چارچوب هماهنگی شیعی و جریان صدر برای ائتلاف

پنج شنبه 7 بهمن 1400 - 18:51:54
توافق چارچوب هماهنگی شیعی و جریان صدر برای ائتلاف

تهران - الکوثر : عضو هیئت هماهنگی شیعی گفت، سران هیئت هماهنگی شیعی به یک توافق جامع دست یافته اند و با جریان صدر ائتلاف می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی الفتلاوی» عضو هیئت هماهنگی شیعی گفت که سران این هیئت عصر امروز پنجشنبه در منزل «هادی العامری» با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر دیدار می‌کنند.

الفتلاوی اظهار داشت، هیئت هماهنگی شیعی هیچ مشکلی برای ائتلاف با جریان صدر به منظور تشکیل دولت، ندارد و تلاش می‌کند به صورت یکجانبه به سمت و سوی تشکیل دولت حرکت نکند.

عضو هیئت هماهنگی شیعی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد، شاید بتوان بدون مشارکت و نقش آفرینی هیئت هماهنگی شیعی دولت آتی عراق را تشکیل داد اما تحقق این امر بسیار سخت خواهد بود. 

پیشتر مقتدی صدر با انتشار یک پست توئیتری بر لزوم تشکیل دولت اکثریت ملی تأکید کرد وهمین مسأله موجب شد تا هیئت هماهنگی شیعی بیانیه مهمی را صادر کند.

در بیانیه هیئت هماهنگی شیعی آمده است، ما همچنان به خط مشی خود که مبتنی بر مشارکت در مدیریت مرحله آتی کشور است، پایبند هستیم و بر روی دور نگاه داشتن کشور از مشکلات و بحران‌های بیشتر اصرار داریم و به سمت خدمت رسانی به شهروندان پیش می‌رویم.

بسیاری از گروه های سیاسی عراق به ویژه جناح های شیعی معتقدند که در انتخابات پارلمانی زود هنگام که 10 اکتبر 2021 برگزار شد، دستکاری و تقلب های گسترده صورت گرفته است.معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی، نهاد کمیسیون عالی مستقل را که باید طبق قانون بیطرف باشد، متهم به دخالت در فرایند رای گیری و مقاومت در برابر خواست معترضان و بررسی شکایت ها کردند.

جناح‌های شیعی در چندین نشست تاکید کردند که با ارائه مستندها و مدارک قطعی از تقلب و دستکاری آرا از راه‌های قانونی شکایت‌های انتخاباتی خود را پیش خواهند برد و اکنون در انتظار نظر نهایی دادگاه فدرال عراق در باره پذیرش یا رد نتایج انتخابات هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 بهمن 1400 - 18:51:46

دسته بندی :

پربازدیدها