تظاهرات مردم یمن در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی

پنج شنبه 7 بهمن 1400 - 15:32:36
تظاهرات مردم یمن در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی

تهران - الکوثر : مردم یمن در محکومیت تجاوزات ائتلاف سعودی -اماراتی ضد این کشور، در برابر دفتر سازمان ملل متحد در استان «الحدیده» تجمع کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شماری از مردم یمن امروز پنج شنبه با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در استان «الحدیده» و سر دادن شعارهایی تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن را محکوم کردند.

تجمع کنندگان یمنی حمایت آمریکا از متجاوزان سعودی را نیز محکوم کردند و خواستار توقف هرچه سریع‌تر تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن شدند.

شرکت کنندگان در تجمع ضد سعودی، عملیات‌های «طوفان یمن ۱ و ۲» که توسط ارتش و کمیته‌های مردمی اجرا شد را ستودند و خواستار تداوم حملات به عمق خاک عربستان و امارت شدند.

روز دوشنبه (17 ژانویه) در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی، انفجاری نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند که این عملیات «طوفان یمن 1» نام گرفت. 

نیروهای یمنی دوشنبه (24 ژانویه) نیز درعملیاتی با عنوان «طوفان یمن 2» بار دیگر مناطقی در ابوظبی پایتخت امارات و منطقه جازان عربستان را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادند.  

از سوی دیگر، ائتلاف سعودی و اماراتی در چند روز گذشته  با انجام عملیات‌  تلافی جویانه  نقاط مختلف یمن بویژه صنعاء پایتخت این کشور را هدف حملات متجاوزانه خود قرارداد. تنها در یک مورد از این حملات متجاوزانه  ائتلاف سعودی، بیش از 80 غیرنظامی  درصعده  کشته و بیش از ۲۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 بهمن 1400 - 15:32:26

دسته بندی :