توافقات بسیار مهم با روسیه در حوزه انرژی

پنج شنبه 30 دی 1400 - 17:39:34
توافقات بسیار مهم با روسیه در حوزه انرژی

تهران- الکوثر: جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در دیدار و نشست های متعددی که با مقامات و شرکت های توانمند نفت و انرژی روسیه داشته است توافقات و اسناد مهمی امضا شده که نتیجه آنها را مردم کشورمان به زودی خواهند دید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اوجی سفرش به روسیه را یکی از پربارترین سفرهای خود اعلام کرد و افزود: تاکنون دیدارهای خوبی با وزیر انرژی و معاون نخست وزیر روسیه انجام شد و بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم توافقات مهم به دست آمد.

اوجی با بیان این که  توافق های خوبی در حوزه همکاری‌های نفت و انرژی به دست آمده است، تصریح کرد: با خیلی از شرکت های توانمند روسی در خصوص مشارکت در حوزه توسعه میادین گاز و نفت، احداث پترو پالایشگاه ها، انتقال تکنولوژی و تجهیزات فناورانه که نیاز این صنعت هست، توافقات خیلی خوبی شد و اسناد خیلی مهمی را امضا کردیم و به جرات می گویم که بزودی اثراتش را در حوزه انرژی خواهیم دید و قطعا با توجه به عزم و اراده جدی که در دولت مردان روسیه و همچنین در حوزه وزارت نفت ما وجود دارد تمام اهداف تحقق پیدا می کند.

 وی تصریح کرد: از یکماه پیش برنامه جامع مشترکی را در بخش های مختلف حوزه وزارت نفت تنظیم و به طرف روس پیشنهاد دادیم و شرکت های توانمند روسی هم بسیار علاقه مندی نشان دادند.

اوجی با بیان اینکه هم کشور ما و هم روسیه در تحریم قرار داریم، افزود: هر دو کشور در ذخایر نفتی و گازی ظرفیت خیلی خوبی داریم و با این اتفاقات خوب و توافقات و اسناد مهمی که در این سفر در حوزه انرژی به امضا رسید، مردم عزیز و حوزه صنعت نفت اثرات آن را خواهند دید.

وزیر نفت که به تازگی رئیس مشترک کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه شده است، گفت: این موضوع  به طرف روسی تفهیم شد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران، دولت سیزدهم و حوزه نفت بر این است که ما این روابط را مستحکم و مستمر خواهیم داشت.

وی با توجه به عضویت روس ها در اوپک پلاس اظهار داشت: نظرات ایران و روسیه در اجلاس اوپک پلاس یکسان و تصمیماتی که گرفته شده مشابه هم است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 30 دی 1400 - 16:52:32

پربازدیدها