جشنواره پرواز ققنوس، اهداف و دستاوردها

پنج شنبه 30 دی 1400 - 12:45:24
جشنواره پرواز ققنوس، اهداف و دستاوردها

اصفهان- الکوثر: نشست خبری جشنواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای پرواز ققنوس‏‏، در اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، معاون فرهنگی- پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در  نشست خبری جشنواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای پرواز ققنوس اظهار داشت:  با شیوع  ویروس کرونا در دو سال گذشته شرایط جامعه تغییر بی سابقه ای کرد و آموزش و پرورش دچار  بحران‌های شدیدی شد که اصلا فکرش را نمی‌کردیم به طوری  که آموزش از زمانی به زمانی دیگر منتقل شد.

وی افزود:  از آن زمان با ایجاد یک بستر مناسب  برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی دنبال شد و هیچ وقفه ای به وجود نیامد.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: امروزه نقش رسانه و فضای مجازی برکسی پوشیده نیست و ما سعی کردیم ابتدا براساس نیاز دانش‌آموزان و همچنین تفاوت‌های فردی و سلیقه‌ای آنها برنامه‌هایی را طراحی کنیم که تمامی دانش‌آموزان بتوانند در برنامه‌ها شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از این رو جشنواره‌هایی توسط آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا شد تا بحث‌های تربیتی را در قالب جشنواره‌ها به دانش‌آموزان ارائه کنیم و بهترین کار این است که دانش‌آموزان خودشان در کارها ورود پیدا کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: هدف جشنواره فرهنگی، هنری، رسانه‌ای پرواز ققنوس درگیر کردن دانش‌آموزان در امور است آنها می‌توانند برای دیگران مطالب را به زبان خودشان ارائه کنند.

وی یادآور شد: در جشنواره ققنوس، دانش‌آموزان فرصت پیدا می‌کنند که از جلوه‌های هنری و خلاقیت خود به صورت محتوای الکترونیکی، آثاری تولید کنند و در اختیار دیگران قرار دهند.

گفتنی است در برگزاری جشنواره ققنوس، سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با یکدیگر برای تولید محتوا توسط دانش‌آموزان همکاری دارند.

سرهنگ حسین رجب پور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی در قالب این حوزه در 4 هزار واحد دانش آموزی در استان اصفهان در حال فعالیت است و جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر بازدید داشته‌اند که مخاطب سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند و این برنامه تنها مخصوص دانش آموزان عضو بسیج و برخوردار از کارت عضویت این سازمان نیست، نگاه ما این است که همه دانش آموزان جامعه هدف بتوانند از آن بهرمند شوند.

وی  افزود: فعالیت‌های متفاوتی وجود دارد. بخشی فراگیر و بخشی تخصصی بوده و تعدادی از دانش‌آموزان عضو بسیج دانش‌آموزی هستند، برای نمونه حرکت فرهنگی راهیان نور یک برنامه و کار عمومی است که امسال توانستیم از 24 تا 30 آبان ماه مرحله اول این اردوها را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دو روز تمام و هر روز در چهار مرحله آنلاین شده و از برنامه استفاده می‌کردند، گفت: قریب به 40 هزار نفر از این برنامه به صورت آنلاین استفاده کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان تاکید کرد: در مرحله دوم که قرار است از روز جمعه اول بهمن ماه حرکت آن آغاز ‌شود 40 هزار نفر از دانش‌آموزان در استان اصفهان از این برنامه به صورت غیرحضوری استفاده می‌کنند.

گزارش از عیسی صادقی 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 30 دی 1400 - 12:45:14

دسته بندی :