درخواست کمک فوری امارات از شرکت صهیونیستی برای خرید پدافند هوایی

پنج شنبه 30 دی 1400 - 12:17:59
درخواست کمک فوری امارات از شرکت صهیونیستی برای خرید پدافند هوایی

تهران- الکوثر: پس از عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی، رسانه‌ها خبر دادند که امارات از یک شرکت سازنده سامانه‌های پدافند هوایی در اراضی اشغالی درخواست کمک فوری کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع عبری‌زبان خبر دادند که پس از عملیات اخیر صنعاء علیه ابوظبی، امارات به دنبال خرید سامانه‌های پدافند هوایی است.

پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، بامداد امروز پنجشنبه به نقل از روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد رئیس شرکت اسرائیلی «اسکای لاک» فعال در زمینه تولید پدافند هوایی خبر داده است که اماراتی‌ها درخواست کمک فوری از آن‌ها کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، امارات خواهان توسعه زرادخانه خود با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیلی است و طی ماه‌های اخیر، ابوظبی یکی از این سامانه‌ها را خریداری و آن را در خاک خود مستقر کرده است.

مدیرعامل شرکت اسکای لاک در این خصوص گفت که پس از حمله‌ای که این هفته انجام شد، «آن‌ها (اماراتی‌ها) اکنون از ما می‌پرسند که با چه چیزی می‌توانیم آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن با این لیست بلند سامانه‌ها مجهز کنیم».

روز دوشنبه و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این گزارش‌ در حالی منتشر شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 30 دی 1400 - 10:57:0

پربازدیدها