افشای آزار و اذیت زنان در عربستان سعودی، مجازات دارد!

پنج شنبه 30 دی 1400 - 10:41:7
افشای آزار و اذیت زنان در عربستان سعودی، مجازات دارد!

تهران- الکوثر: دادستانی عربستان سعودی در حکمی عجیب اعلام کرد اشخاصی که به قصد افشاگری، از صحنه های ایجاد مزاحمت آزار و اذیت زنان این کشور در اماکن عمومی تصویربرداری کنند، مجازات می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دادستانی سعودی در حکمی عجیب اعلام کرد اشخاصی که با تلفن همراه خود صحنه های آزار و اذیت زنان این کشور را تصویربرداری کنند اقدامشان به مثابه شایعه پراکنی تلقی شده و به 5 سال زندان، پرداخت سه میلیون ریال سعودی (810 هزار دلار) جریمه و مصادره تلفن همراه محکوم می شوند.

دادستانی سعودی تصریح کرد: چنین اقدامی به مثابه شایعه پراکنی با همکاری طرفهای متخاصم خارجی و اخلال در نظم عمومی از طریق شبکه های اجتماعی محسوب شده و با آن بر اساس قانون مبارزه با جرائم اطلاعاتی و جزائی برخورد می شود.

کارشناسان معتقدند این قانون نوعی حمایت از متجاوزین است به این دلیل که آنان از این پس تحت حمایت دولت خواهند بود و کسی قادر نیست از اقدامشان به آزار و اذیت بانوان سعودی فیلمبرداری کند اما شخصی که این این نوع اقدامات تصویربرداری کند توسط دولت به عنوان عامل شایعه پراکنی و تهدید کننده نظم عمومی تحت تعقیب واقع خواهد شد.

این قانون پس از آن مطرح شد که آمار آزار و اذیت جنسی در جشنواره های تفریحی در ریاض و سایر شهرهای عربستان به شدت افزایش یافته است.

این مساله نشان می دهد زنان عربستانی نه فقط از سوی رژیم آل سعود در برابر متجاوزین حمایت نمی شوند بلکه به گونه ای با آنان رفتار می شود که گویی به خاطر شرکت در جشنواره ها و جشن های تفریحی، خودشان گناهکارند و حتی اشخاصی که از آزار آنان فیلمبرداری کنند تلفن همراهشان ضبط می شود تا دیگر قادر به ضبط این نوع تصاویر نباشند اما منحرفین آزادند تا هر کاری که می خواهند انجام دهند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

 


پنج شنبه 30 دی 1400 - 9:57:45

پربازدیدها