از چه نوع موشک و پهپادی برای حمله به ابوظبی استفاده شد؟

سه شنبه 28 دی 1400 - 12:5:56
از چه نوع موشک و پهپادی برای حمله به ابوظبی استفاده شد؟

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیحاتی تکمیلی اعلام کرد، در عملیات دیروز علیه ابوظبی از موشک‌های قدس2، ذوالفقار و پهپاد صماد 3 استفاده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه شنبه درباره نوع موشک‌ها و پهپادهایی که در عملیات دیروز علیه ابوظبی به کار گرفته شد، توضیحاتی داد.

وی در توییتر نوشت: موشک‌هایی که در عملیات "إعصار الیمن" (طوفان یمن) به کار گرفته شد موشک‌های کروز از نوع قدس 2 هستند؛ پالایشگاه نفت در منطقه "المصفح" و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف گرفته شدند.

سریع افزود: یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" نیز فرودگاه ابوظبی را هدف گرفت. اما پهپادهای "صماد 3" نیز تعدادی از اهداف مهم و حساس را هدف گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب تأیید کرد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی با پنج موشک بالستیک و کروز و چند پهپاد هدف قرار گرفت.

منطقه صنعتی المصفح  که هدف گرفته شده در جنوب غرب ابوظبی واقع است و از مهمترین مناطق اقتصادی در امارات عربی متحده به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های صنعتی و خودروسازی بعلاوه قدیمی‌ترین بندر امارات در این منطقه قرار دارد و این منطقه شامل املاک تجاری و مسکونی بسیاری است.

«محمد ناصر البخیتی» یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که هر گونه تنشی که از سوی امارات صورت گیرد، به سود این کشور نخواهد بود.

البخیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت اگر تجاوزات امارات به یمن ادامه پیدا کند، نیروهای یمنی، مراکز مهم از جمله سازه‌های نفتی و فرودگاه‌های این کشور را هدف قرار خواهند داد.

«مهدی المشاط» فرمانده کل نیروهای مسلح یمن هم ضمن تبردیک عملیات نیروهای این کشور در عمق امارات  تصریح کرد: «اگر این تجاوز و سریال جنایات آن و تلاش برای اشغال این کشور (یمن) ادامه یابد، این مسئله در آینده، خطرات واقعی برای اقتصاد و سرمایه‌گذاری در امارات به همراه خواهد داشت». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 28 دی 1400 - 11:51:3