دور جدید گفتگوهای سیاسی میان گروههای شیعی و جریان صدر

جمعه 24 دی 1400 - 17:41:39
دور جدید گفتگوهای سیاسی میان گروههای شیعی و جریان صدر

تهران - الکوثر : نماینده ائتلاف دولت قانون درپارلمان عراق از دور جدید گفتگوهای سیاسی میان کمیته هماهنگی احزاب شیعه با تشکل جریان صدر خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد الزیادی روز پنجشنبه اعلام کرد، پس از تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر تعلیق فعالیت هیئت رئیسه پارلمان ، دور جدید گفتگوهای سیاسی میان هیات هماهنگی ( چارچوب هماهنگی گروههای شیعی) با تشکل جریان صدر آغاز شده است.

الزیادی افزود، تصمیم دادگاه عالی فدرال، نظرات و دیدگاهها میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر را به هم نزدیک و توافقی میان طرفین برای معرفی نخست وزیر مورد قبول دو طرف ایجاد خواهد کرد.

نماینده ائتلاف دولت قانون خاطر نشان کرد، درگیری میان احزاب و تشکل های شیعه بر سر تصاحب قدرت سیاسی نمی تواند باشد بلکه درگیری آنان برای خدمت به کشور است .

الزیادی بر لزوم توجه به خواسته های مردم و تلاش برای مقابله با فشارهای منطقه ای و بین المللی در این شرایط و مرحله حساس و مهم تاکید کرد.

پنجمین دوره مجلس نمایندگان عراق روز یکشنبه گذشته آغاز به کار کرد که با وجود درگیری و خروج تعداد زیادی از نمایندگان، «محمد الحلبوسی» با ۲۰۰ رای به عنوان رئیس مجلس عراق انتخاب شد. 

درپی این انتخاب ، ائتلاف چارچوب هماهنگی  در نامه‌ای به رئیس دادگاه فدرال این کشور فرآیند انتخابات هیات رئیسه و رئیس مجلس عراق  را مغایر با قانون اساسی کشور دانست و خواستار ابطال نتایج این انتخابات شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 24 دی 1400 - 17:41:30

دسته بندی :