شیخ هاشم صفی الدین : حامی مخالفان عربستان هستیم

پنج شنبه 23 دی 1400 - 17:53:21
شیخ هاشم صفی الدین : حامی مخالفان عربستان هستیم

تهران - الکوثر : رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت روحانی برجسته شیعه عربستان تاکیدکرد،حزب الله حامی مخالفان عربستان است و از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در کنفرانس خبری مخالفان سعودی که به مناسبت سالگرد شهادت« شیخ نمر باقر النمر» روحانی  برجسته شیعه عربستان دربیروت برگزار شد گفت: حزب الله می‌خواهد کل جهان بداند کسی که مقاومت را هدف می‌گیرد باید پاسخش را بگیرد.

صفی الدین افزود: به دزدان آمریکا می‌گوییم این مقاومت قادر است بدون تکیه به خارج، کشور را به آزادی و شرافت برساند.

صفی الدین با بیان اینکه،عربستان به شکل علنی در لبنان مداخله می‌کند، تصریح کرد : در راستای جرایم و فجایعی که در عربستان رخ می‌دهد امت ما بهتر است که صدایش را به روی سیاست‌های آل سعود بالا ببرد و تمام علما و آزادگان حرف حق را در کنار مستضعفان در عربستان بزنند.

«غازی حنینه» رئیس شورای امنای تجمع علمای مسلمان نیز درسخنانی اظهار کرد،همبستگی امروز همبستگی با رویکرد نبودی است که  شیخ مرحوم النمر آن را تجلی بخشید.

«شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستانی در دوم ژانویه 2016 به‌ دلیل انتقاد از رژیم سعودی اعدام و این اقدام، با محکومیت‌های گسترده مسلمانان در کشورهای مختلف مواجه شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 دی 1400 - 17:52:58