محمدالحوثی : شورای امنیت قادر به حل یک بحران نفتی نیست چه برسد به جنگ یمن

پنج شنبه 23 دی 1400 - 13:41:10
محمدالحوثی : شورای امنیت قادر به حل یک بحران نفتی نیست چه برسد به جنگ یمن

تهران - الکوثر : عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از بی تفاوتی جامعه بین المللی به فاجعه تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن تاکید کرد، شورای امنیت قادر به پایان دادن به جنگ یمن نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از مقامات ارشد کمیته های مردمی این کشور گفت: شورای امنیت توانایی پایان دادن به بحران نفت را ندارد چه برسد به جنگ یمن.

الحوثی افزود: ادعاهای دشمنان ملت یمن توهمات ساخته و پرداخته شده‌ای است که به بهانه آن به یمن حمله کردند و موضع جامعه بین الملل در برابر بزرگ‌ترین فاجعه انسانی تاکنون بی ارزش بوده است.

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز دو روز پیش بر اهمیت عمل کردن شورای امنیت به مسؤولیت خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و حمایت از ملت یمن در برابر جنایات نظام سعودی و متحدانش تاکید کرد و از شورای امنیت خواست با صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور تمامی طرف‌ها را ملزم به توقف جنگ خصمانه و رفع محاصره فراگیر یمن ملزم کند.

جنگ‌افروزی های عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از 85 درصد از زیرساخت های یمن را تخریب و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 دی 1400 - 13:41:2

دسته بندی :