چگونه سرماخوردگی می تواند از شخص در برابر کرونا محافظت کند؟

سه شنبه 21 دی 1400 - 13:24:59
چگونه سرماخوردگی می تواند از شخص در برابر کرونا محافظت کند؟

تهران- الکوثر: افرادی که دارای سطوح بالای سلول های T ناشی از سرماخوردگی معمولی هستند کمتر به کووید-19 مبتلا می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان در کینگز کالج لندن انجام شد: مشخص گردید افرادی که دارای سطوح بالای سلول های T ناشی از سرماخوردگی معمولی هستند کمتر به کووید-19 مبتلا می شوند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند سلول‌های T (لنفوسیت هایی که نقش کلیدی در پاسخ ایمنی دارند) که برای غلبه بر سایر کروناویروس‌ها در بدن ایجاد می شوند می‌توانند کووید-19 را تشخیص دهند. تحقیقات جدید با هدف کشف این موضوع که چگونه حضور سلول‌های T بر ابتلای فرد به عفونت کروناویروس جدید تأثیر می‌گذارد یا خیر، انجام شده است.

این مطالعه در سپتامبر 2020 آغاز شد، زمانی که اکثر مردم بریتانیا هنوز بیمار نشده بودند یا علیه کووید-19 واکسینه نشده بودند. آنها 52 نفر را که با یک فرد با آزمایش پی سی ار مثبت تایید شده برای کووید زندگی می کردند و بنابراین در معرض خطر عفونت بودند، بررسی کردند. شرکت کنندگان در این مطالعه در روزهای چهارم و هفتم پس از قرار گرفتن در معرض آزمایشات پی سی ار انجام دادند تا متوجه شوند که آیا آلوده هستند یا خیر. این آزمايش خون 1 تا 6 روز پس از تماس با بيمار گرفته شد.

این به دانشمندان اجازه داد تا سطح سلول‌های T موجود را که توسط سایر ویروس‌های کرونای رایج عامل سرماخوردگی تولید می‌شوند، تجزیه و تحلیل کنند. محققان دریافتند که 26 شرکت‌کننده که آلوده نشده بودند، سطوح بیشتری از این سلول‌های T را نسبت به 26 شرکت‌کننده دیگر داشتند.

آنها اعلام کردند که تحقیقات ما به وضوح ثابت می‌کند که سلول‌های T تولید شده توسط کروناویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی می‌شوند، نقش محافظتی در برابر عفونت ناشی از کووید-19 دارند. برای محافظت در برابر ویروس، این سلول‌های T به پروتئین‌های درون ویروس کووید-19 حمله می‌کنند، نه پروتئین اسپایک روی ویروس. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 21 دی 1400 - 13:24:48

پربازدیدها