رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در آمریکا

سه شنبه 21 دی 1400 - 13:0:19
رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در آمریکا

تهران- الکوثر: در آمریکا، طی یک شبانه‌روز یک میلیون و 130 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از "رویترز"، در آمریکا طی یک شبانه‌روز یک میلیون و 130 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است. این میزان رکورد جدیدی برجای گذاشت، در حالی که تعداد نهایی مبتلایان می تواند از این رقم بیشتر باشد  زیرا  تمام ایالات آمریکا هنوز اطلاعات مربوط به مبتلایان جدید را اعلام نکرده اند. 

در بیانیه وزارت بهداشت آمریکا آمده است: "هیچ  نشانه ای از کند شدن روند گسترش سویه امیکرون مشاهده نمی شود. تعداد افراد بستری شده مبتلا به ویروس کرونا یک میلیون و 135500 نفر طی یک شبانه روز اعلام شده است که رکورد جدیدی است".

رکورد ابتلای روزانه قبلی یک میلیون و 30 هزار مورد بود که دوشنبه هفته قبل در آمریکا ثبت شد. در آمریکا هر دوشنبه به دلیل عدم گزارش بسیاری از ایالت‌ها در تعطیلات آخر هفته، موارد ابتلای زیادی گزارش می‌شود. میانگین هفت روزه ابتلا طی دو هفته در این کشور سه برابر شده و به بیش از 700 هزار مورد جدید در روز رسیده است.

مطابق با داده های دانشگاه جانز هاپکینز، از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بیش از شصت میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 837 هزار نفر جان خود را از دست دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 21 دی 1400 - 12:58:36