ائتلاف سعودی یک کشتی حامل گاز مایع یمن را ربود

پنج شنبه 16 دی 1400 - 16:44:33
ائتلاف سعودی یک کشتی حامل گاز مایع یمن را ربود

تهران - الکوثر : شرکت ملی گاز یمن از ربایش یک کشتی حامل گاز مایع به دست ائتلاف سعودی در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شرکت ملی گاز یمن (وابسته به دولت صنعاء) امروز پنج‌شنبه خبر داد، ائتلاف سعودی یک کشتی حامل گاز مایع را پیش از رسیدن به بندر الحدیده، توقیف کرده است.

این کشتی حامل نه هزار و۴۸۷ تن گاز مایع برای استفاده خانگی بود که نیروهای ائتلاف سعودی آن را به سمت سواحل جازان در عربستان هدایت کرده‌اند.

به گفته شرکت ملی گاز یمن ائتلاف سعودی تاکنون شش کشتی حامل انواع سوخت را ربوده و مانع پهلوگیری آن‌ها در سواحل یمن شده است، در حالی که تمامی این کشتی‌ها پیش از رسیدن به آب‌های منطقه‌ای یمن از سوی بازرسان سازمان ملل تفتیش شده و مجوز حرکت به سمت این کشور را دریافت کرده‌اند.

 شرکت ملی نفت یمن نیز دیروز چهارشنبه خبر داد، ائتلاف سعودی-آمریکایی یک نفتکش حامل بیش از ۲۴ هزار تن سوخت مازوت را ربوده است.

ربایش دو کشتی مذکور در حالی است که روز دوشنبه یک کشتی نظامی ائتلاف سعودی در سواحل دریای سرخ به دست نیروی دریایی دولت نجات ملی توقیف شد. تصاویر این کشتی که حامل خودروهای زرهی و ادوات نظامی بود در رسانه‌ها نیز منتشر شد، هرچند دولت ریاض در ابتدا مدعی شده بود که کشتی توقیف شده به دست یمنی‌ها حامل دارو بوده است.

محاصره همه جانبه دریایی، هوایی و زمینی یمن از همان ابتدای آغاز تجاوز نظامی نیز در دستور کار ائتلاف سعودی قرار گرفت و تاکنون میلیون‌ها نفر به دلیل محاصره شدید در فقر شدید غذایی به سر می‌برند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 دی 1400 - 16:44:25

دسته بندی :

پربازدیدها