تاکید «قیس الخزعلی» بر اشد مجازات عاملان جنایت هولناک «جبله» عراق

شنبه 11 دی 1400 - 15:21:14
تاکید «قیس الخزعلی» بر اشد مجازات عاملان جنایت هولناک «جبله» عراق

تهران - الکوثر : دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، جنایت هولناک کشته شدن دست‌کم 20 شهروند این کشور در«جبله» عراق را بی‌اعتنایی به خون مردم دانست و اشد مجازات عاملان آن را خواستارشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، طی پستی در توئیتر به جنایت هولناک منطقه جبله واقع در شمال استان «بابل»  که پنجشنبه شب پیش صورت گرفت و   به کشته شدن ۲۰ شهروند و ۶ نیروی پلیس عراقی  منجر شد، واکنش نشان داد.

الخزعلی دراین توئیت نوشت: جنایت هولناک شهر جبله  را تنها می‌توان بی اعتنایی به خون مردم و سوء‌استفاده از توانایی‌ها و امکانات دولت و سرویس‌های امنیتی برای تسویه‌حساب‌های شخصی دانست.

دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق همچنین تصریح کرد : به این جنایت هولناک  باید در سطوح عالی  رسیدگی شود و کلیه عوامل آن، چه کسانی که دستور داده‌اند و چه کسانی که آن را اجرا کرده‌اند، شناسایی و به اشد مجازات محکوم شوند.

براساس این گزارش، هنوز جنایت جبله که طی آن دست‌کم ۲۰ شهروند عراقی جان خود را از دست داده‌اند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برخی رسانه‌های عراقی در خصوص جنایت هولناک منطقه جبله استان بابل عراق نوشتند که این حادثه در پی تعقیب دو متهم تروریستی که در یکی از منازل این منطقه مخفی شده بودند، رخ داد.  برخی منابع نیز گفتند ، این جنایت پس از درگیری پلیس عراق با یک قاچاقچی موادمخدر روی داده است.

درپی این حادثه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیرعراق سرویس امنیت ملی این کشور را مأمور تحقیق درباره جزئیات این جنایت کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 11 دی 1400 - 15:21:8

دسته بندی :