وزیر خارجه یمن : شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند

پنج شنبه 9 دی 1400 - 14:11:7
وزیر خارجه یمن : شورای امنیت برای توقف جنگ و محاصره یمن، قطعنامه صادر کند

تهران - الکوثر : وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار صدور قطعنامه‌ای برای توقف جنگ در این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به «عبدو أبادی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر ۲۰۲۱ ، از این شورا خواست به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از جمله توقف تهدیدات مستمر عربستان و حملات آن به یمن، عمل کند.

شرف در نامه خود از شورای امنیت خواست موضع روشنی در قبال صلح در یمن اتخاذ کرده و با صدور قطعنامه‌ای جدید همگان را به توقف جنگ و رفع محاصره فراگیر یمن دعوت کند.

شرف همچنین بر ضرورت اتخاذ موضع شجاعانه و قاطعانه شورای امنیت برای حفظ صلح جهانی تأکید کرد و از این شورا خواست تا از دولت نجات ملی یمن برای تشریح موضع خود در خصوص جنگ یمن و کمک به صلح در صحن شورای امنیت و گوش فرا دادن این شورا به تمامی طرح‌ها و مواضع مختلف طرف‌های یمنی، دعوت کند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی علیه یمن و تحمیل محاصره فراگیر علیه این کشور از شورای امنیت خواست  ریاض و تأمین‌کنندگان سلاح برای جنگ یمن را مؤاخذه کند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 دی 1400 - 14:0:42

دسته بندی :