محمد البخیتی : جنگ یمن وارد مراحل پایانی شده است

چهار شنبه 8 دی 1400 - 10:32:16
محمد البخیتی : جنگ یمن وارد مراحل پایانی شده است

تهران - الکوثر : عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه، جنگ یمن وارد مراحل پایانی شده است تصریح کرد، به نفع عربستان و امارات نیست به تجاوزات خود ادامه دهند، بلکه بهتر است به سوی توافق صلح گام بردارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد البخیتی» عضو شورای عالی سیاسی  یمن شامگاه سه‌شنبه درسخنانی اظهارکرد: درحالیکه متجاوزان تلاش دارند تا از تمام قدرت نظامی خود علیه یمن  استفاده کنند، نیروهای مقاوم یمن این حملات را با شدت پاسخ می‌دهند .

البخیتی افزود: یمن به کشور تولید کننده موشک‌های دریایی و قایق جنگی تبدیل شده و امروز دارای موشک‌های ضد کشتی و بالگردهای آپاچی  است.

عضو شورای عالی سیاسی  یمن  بابیان اینکه،  کشورش  فناوری و کادر دانشگاهی مورد نیاز برای ساخت تمامی تجهیزات نظامی را در اختیار دارد، گفت: پهپادها و موشک‌های بالدار یمن کشنده‌تراز جنگنده ها و کشتی‌های جنگی آن هستند. 

موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن طی روزها و هفته های اخیر به ویژه درمارب  موجب شده تا نیروهای  ائتلاف متجاوز سعودی با تشدید حملات هوایی خود به مناطق مختلف، پیشروی نیروهای یمنی را آهسته کنند.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از 85 درصد زیرساخت های یمن را تخریب و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 دی 1400 - 10:32:9

دسته بندی :