دبیرکل اتحادیه عرب:

حاکمیت ملی و یکپارچگی سوریه قابل معامله نیست

سه شنبه 7 دی 1400 - 8:21:0
حاکمیت ملی و یکپارچگی سوریه قابل معامله نیست

تهران - الکوثر : دبیرکل اتحادیه عرب اقدام رژیم صهیونیستی به تصویب طرح توسعه شهرک‌سازی ها در «جولان اشغالی» سوریه را محکوم و اعلام کرد: یکپارچگی سوریه قابل معامله و سازش نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب به اقدام رژیم صهیونیستی در تصویب طرح توسعه شهرک سازی ها در «جولان اشغالی» سوریه واکنش نشان داد. دبیرکل اتحادیه عرب در این زمینه گفت: وحدت اراضی سوریه قابل معامله و سازش نیست. توسعه شهرک سازی ها در جولان نقض صریح قوانین بین المللی محسوب میشود.
وی عنوان کرد: به رسمیت شناختن اشغالگران توسط دیگران نمی تواند واقعیت و ماهیت اشغالگری را دستخوش تغییر سازد. لزوم حفاظت و حراست از وحدت اراضی سوریه یک امر ثابت و مورد حمایت جامعه بین المللی است.گفتنی است کابینه رژیم صهیونیستی  با افزایش حدود دو برابری شهرک سازی در جولان اشغالی موافقت کرد. این طرح در نشست  کابینه رژیم صهیونیستی به تصویب رسید. اجرای این طرح در بلندیهای جولان با هدف تغییر بافت جمعیتی در این منطقه راهبردی صورت می گیرد و به موجب آن طی سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ تعداد زیادی از اشغالگران شهرک نشین در این منطقه مستقر خواهند شد. در حال حاضر ۵۳ هزار نفر در بلندی های جولان اشغالی ساکن هستند که ۲۴ هزار نفر آن دروزی هستند و به موجب طرح توسعه شهرک ها در بلندی های جولان از سوی رژیم صهیونیستی، تعداد صهیونیست های مقیم در این منطقه طی سالهای آتی باید به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلندیهای اشغالی جولان را یک هدف راهبردی تلقی می کند که کابینه این رژیم باید افزایش شمار صهیونیستها در این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.در این طرح که اجرای آن ۵ سال به طول می انجامد، ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید احداث خواهد شد. از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت در سوم تیرماه، شهرک سازی ها در اراضی اشغالی بیش از پیش گسترش یافته است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 6 دی 1400 - 19:59:28

دسته بندی :