برکناری افسر آمریکایی به علت انتقاد از ارتش

یک شنبه 5 دی 1400 - 15:59:36
برکناری افسر آمریکایی به علت انتقاد از ارتش

تهران- الکوثر: فرمانده گردان تفنگداران دریایی آمریکا که با انتشار یک ویدیو شیوه خروج آمریکا از افغانستان را مورد انتقاد قرار داده بود از سمتش برکنار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از آر‌تی، سرهنگ دوم استوارت شلر، فرمانده گردان تفنگداران دریایی آمریکا که با انتشار یک ویدیو در فضای مجازی، شیوه خروج  بایدن از افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود، پیش از کریسمس از سمتش برکنار شد.

سرهنگ دوم استوارت شلر در ماه اوت ویدئویی از خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و به واسطه آن از فرماندهی نظامی آمریکا به دلیل نحوه مدیریت خروج از افغانستان در همان ماه، به شدت انتقاد کرد.

شلر که یکی از آشنایان خود را در یک حمله انتحاری تروریستی در جریان خروج از افغانستان از دست داد، در این ویدئو  نسبت به ناتوانی در سطح سیاست خارجی، نارضایتی و تحقیر فزاینده ای که آمریکا با آن رو به رو شد، از فرماندهان ارشد خود درخواست پاسخگویی کرد.

فرمانده گردان تفنگداران دریایی آمریکا فاش کرد که پس از انتشار این ویدئو، روز پنجشنبه، درست یک روز قبل از کریسمس از نیروی دریایی اخراج  و پس از ۱۷ سال خدمت، از حقوق بازنشستگی خود محروم شده است.

شلر با اعلام این که ارتش آمریکا او را بدون وسایل اولیه به مدت پنج روز در زندان حبس و رها کرده است، نوشت: «امروز، پنجشنبه، ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱، از جمع تفنگداران دریایی آزاد شدم. من پر از احساسات متفاوت هستم. این انتقام آنها از ویدئو یی است که منتشر کردم.»

این فرمانده ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد که در واکنش به  اخراجش یک «حمله رسانه ای» ایجاد خواهد کرد. این برنامه با تاکر کارلسون، مجری فاکس نیوز در ۴ ژانویه انجام می‌شود. او از تفنگداران دریایی و عموم مردم به خاطر حمایت از او در این سختی‌ها تشکر کرد.

شلر اضافه کرد: «به احترام فرماندهان ارشدم، از زمان شروع این کار حتی یک مصاحبه انجام نداده ام. اما حالا نوبت من است.»

پدر شلر، روز شنبه به فاکس نیوز گفت که آمریکا به فرمانده نیاز دارد، نه به سیاستمدار. مادرش نیز تصرح کرد که ۱۳ تفنگدار دریایی آمریکا  به دلیل عقب نشینی ناموفق از افغانستان برای کریسمس به خانه برنگشته‌اند.

شلر پس از انتشار این ویدئو به دادگاه نظامی در کارولینای شمالی احضار شد. در این جلسه دادگاه شش اتهام به شلر وارد شد: بی‌احترامی به افسران ارتش، سرپیچی عمدی از افسر ارشد، عدم اطاعت از دستورات عمومی قانون، ضعف در انجام وظایف و رفتار نامناسب!

 دادستان از شلر خواسته بود از سمت خود استعفا کرده و به مدت شش ماه هر ماه مبلغ ۵ هزار دلار به عنوان جریمه نقدی بپردازد. این افسر نیروی دریایی اعلام کرده بود که من اشتباه خود را می‌پذیرم، ولی این عمیقا من را ناراحت می‌کند که فرماندهان نظامی ما تا این اندازه شجاعت ندارند که از عملکرد ارتش و دولت انتقاد کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 5 دی 1400 - 15:59:27