طرح تل آویو برای یهودی‌سازی جولان اشغالی

شنبه 4 دی 1400 - 13:31:49
طرح تل آویو برای یهودی‌سازی جولان اشغالی

تهران- الکوثر: رژیم صهیونیستی قصد دارد به پشتوانه آمریکا، یک طرح ویژه و بی‌سابقه یهودی‌سازی جولان را به تصویب برساند. طرحی که شامل ساخت دو شهرک جدید و افزایش دو برابری جمعیت صهیونیست‌ها در این منطقه است و ارزش آن به صدها میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه عبری زبان«اسرائیل هیوم» به نقل از منابع بلندپایه سیاسی در تل آویو، از طرح جدیدی برای «یهودی‌سازی جولان» پرده برداشت و خبر داد که کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی این طرح را در جلسه ویژه ای که قرار است فردا یکشنبه (۲۶ دسامبر) در جولان برگزار کند، تصویب خواهد کرد.

به نوشته «رأی الیوم»، همین منابع تایید کردند که صحبت از طرح بزرگی است که جولان از زمان اشغال اسرائیل در تجاوز ژوئن ۱۹۶۷ شاهد آن نبوده است. رویدادی که در جهان عرب از آن به عنوان «نکسه» یاد می‌شود.

به گفته این منابع، این طرح شامل اقدام برای دو برابر شدن جمعیت شهرک‌نشینان صهیونیست در جولان اشغالی به ویژه در شهر صهیونیست‌نشین «کتسرین» (قصرین) واقع در جولان عربی - سوری است. جایی که دولت راست افراطی به رهبری «نفتالی بنت» صدها میلیون دلار برای موفقیت طرح شهرک سازی اختصاص خواهد داد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز هفته پیش نوشت «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صدد آن است که طرحی برای ساخت دو شهرک جدید در جولان اشغالی سوریه با هدف افزایش تعداد شهرک نشینان در این منطقه تا سال ۲۰۲۵ ارائه کند و یک «کمیته ویژه» با اختیارات گسترده، بدون حضور نمایندگان «مردم» تشکیل دهد.

به نوشته این روزنامه با استناد به منابع موثق در تل آویو، طرح بنت در چارچوب طرح جامعی قرار می‌گیرد که مقامات اشغالگر تحت عنوان «تشویق رشد پایدار جمعیتی» در بلندی‌های جولان اشغالی بر روی آن کار می کنند و این طرح روز یکشنبه برای تصویب به دولت اشغالگر اسرائیل ارائه می‌شود.

علاوه بر این، این منابع تاکید کردند این طرح شامل ساخت حداقل ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی در دو شهرک جدید است که نام‌های موقت «اسیف» و «متار» به آن‌ها داده شده است. همچنین قرار است هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک کتسرین کنونی، احداث شود و پروژه‌های کشاورزی و زمینه‌های بهره برداری و اجرای گسترده ساخت و ساز و توسعه پروژه‌های مرتبط با انرژی خورشیدی در آن اجرایی شود.

به نوشته این روزنامه، هدف اصلی از این طرح‏، افزایش تعداد شهرک نشینان در جولان اشغالی و تثبیت حضور یهودیان در آن است، زیرا تعداد آنها امروز حدود ۲۲۰۰۰ نفر است که در بین ۳۲ شهرک کوچک با نام «شورای منطقه‌ای جولان» توزیع شده‌اند. هدف این طرح افزایش ۵۰ درصدی تعداد شهرک‌نشینان تا سال ۲۰۲۵ و دو برابر شدن آن تا پایان دهه جاری است.

شمار ساکنان جولان اشغالی سوری به حدود ۲۱ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی (مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده) مستقرند و با طرح‌های متوالی اشغالگران برای سلطه بر این اراضی و یهودی‌سازی آن با توسل به زور مواجهند.

منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ بخش عظیمی از آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 4 دی 1400 - 13:30:56