سفر زمینی به عتبات با روش جدید امکان پذیر می‌شود

شنبه 4 دی 1400 - 11:9:6
سفر زمینی به عتبات با روش جدید امکان پذیر می‌شود

تهران- الکوثر: با پی‌گیری مسؤولان، سفر زمینی به عتبات به زودی با شیوه جدید برقرار می‌شود؛ به طوری که اسامی زائران به صورت لیستی در اختیار سفارت عراق قرار می‌گیرد و پس از تأیید، زائران می‌توانند بدون ویزا از مرزهای زمینی به عراق سفر کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک ماه از آغاز سفرهای زیارتی به عتبات در ایام کرونا از سوی سازمان حج و زیارت می‌گذرد. اما با توجه به بالا بودن هزینه این سفر، بسیاری امکان تأمین این هزینه و تشرف به سفر معنوی عتبات را ندارند و همچنان منتظر بازگشایی مسیر زمینی هستند تا بتوانند پس از سال‌ها عازم کربلا شوند.

اما با توجه به اینکه عراق از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، هیچ ویزای زیارتی تاکنون صادر نکرده است، امکان برقراری سفر زمینی به عتبات هم وجود ندارد؛ چرا که ویزا فقط برای سفرهای هوایی لغو شده و برای سفر زمینی به عتبات باید سفارت عراق برای زائران ویزا صادر کند.

با این وجود، احتمال برقراری سفر زمینی به عتبات قوت گرفته و حتی حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس کشور با اشاره به سختگیری دولت عراق در زمینه سفر زائران  به صورت زمینی به عتبات، گفته است: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا به دنبال تسهیل این موضوع  هستیم.

بر همین اساس، مسؤولان سازمان حج و زیارت از ماه‌های گذشته برای برقراری سفر زمینی به عتبات در حال برنامه‌ ریزی و رایزنی هستند؛ تا جایی که صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت از پیگیری برای باز شدن مرزهای زمینی برای تردد زائران به عتبات خبر می‌دهد و می‌گوید: باازسرگیری سفر هوایی به عتبات، ما مذاکراتی برای بازگشایی مسیر زمینی به عتبات هم داشتیم تا همه مشتاقان زیارت عتبات بتوانند به عتبات مشرف شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به هزینه‌های سفر هوایی به عتبات در صورت بازگشایی مرزهای زمینی، تعداد زائران نیز افزایش می‌یابد، می‌گوید: هزینه سفر عتبات به صورت زمینی نسبت به سفر هوایی بسیار پایین‌تر است؛ چرا که بیشتر هزینه‌های سفر مربوط به پرواز است. بنابراین با باز شدن مسیر زمینی، استقبال از این سفرها هم بیشتر خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 4 دی 1400 - 10:58:22