بشار الجعفری : سیاست آمریکا در قبال سوریه و منطقه واقع بینانه نیست

پنج شنبه 2 دی 1400 - 15:10:8
بشار الجعفری : سیاست آمریکا در قبال سوریه و منطقه واقع بینانه نیست

تهران - الکوثر : معاون وزیر امور خارجه سوریه سیاست های آمریکا در قبال کشورش و منطقه را غیر واقع بینانه خواند و افزود که این کشور هنوز از برگ داعش در عراق و سوریه استفاده می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بشار الجعفری چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه خبری المیادین با بیان اینکه سوریه پیروزی بزرگی بر تروریسم به دست آورده، اما جنگ هنوز پایان نیافته است، سوری تاکید کرد که تصمیم ملت سوریه مبتنی بر عدم حضور هرگونه اشغالگر در خاک سوریه است.

وی به تحمیل سال ها جنگ و تروریسم علیه کشورش اشاره و دهه اخیر را برای سوریه «دهه آتش و جنگ» عنوان کرد و افزود: سخن گفتن از پایان جنگ در سوریه امکان پذیر نیست مگر اینکه به اشغالگری در سراسر سوریه پایان داده شود.

الجعفری با محکوم کردن سیاست های خصمانه غرب علیه کشورش گفت: اقدام غرب علیه سوریه، نوعی تسویه حساب با دمشق به دلیل به شکست کشاندن طرح های غرب در منطقه است.

معاون وزیر خارجه سوریه رابطه کشورش با روسیه را تاریخی خواند و تاکید کرد که روابط دمشق با مسکو رابطه هم‌پیمانی است و هماهنگی با مسکو برای بررسی مسائل گوناگون از جمله حملات رژیم صهیونیستی، به طور روزانه انجام می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه سوریه رابطه با جمهوری اسلامی ایران را نیز رابطه هم‌پیمانی خواند و گفت سوریه برای نخستین بار موفق به ایجاد یک پیمان عربی با ایران شد.

الجعفری در واکنش به برخی اظهارات در باره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: سوریه از اتحادیه عرب خارج نشده است زیرا سوریه از بنیان گذاران آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سوریه از پوشش قومیتی خود خارج نشده است گفت: دمشق اجازه نمی‌دهد که برای حضورو مشارکتش در اتحادیه عرب شرط تعیین شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 2 دی 1400 - 15:9:58

دسته بندی :