رییس سازمان هواپیمایی:

قراردادهای برجامی خرید هواپیما احیا می‌شود

دو شنبه 29 آذر 1400 - 14:37:14
قراردادهای برجامی خرید هواپیما احیا می‌شود

تهران- الکوثر: رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برنامه نوسازی صنعت هوایی خواست رییس جمهوری است که با احتمال احیای برجام و رفع محدودیت‌ها، قراردادهای خرید هواپیما نیز احیا می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد محمدی بخش» امروز دوشنبه در نشستی خبری که در محل نمایشگاه حمل و نقل کشور برگزار شد در خصوص برنامه سازمان هواپیمایی برای نوسازی در صنعت هوایی با رفع محدودیت‌ها و احیای برجام،  افزود: نوسازی ناوگان هوایی دستور رییس جمهوری به سازمان هواپیمایی و یکی از بندهای حکم انتصاب رییس سازمان هواپیمایی نیز است. 

 

وی با بیان این که حتما برنامه نوسازی در دستور کار است و به آن توجه خواهیم کرد، افزود: هنوز خواست ایران در خصوص برنامه هوایی خود در مذاکرات برجام پابرجا است و حتی هنوز قرارداهای خرید هواپیما لغو نشده و از نظر حقوقی به قوت خود باقی است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند وارد مذاکره می‌شویم و منتظر نتیجه دور جدید مذاکرات هستیم که این بار روی مدل تامین مالی آن بحث داریم.

وی با بیان این که البته در توسعه صنعت هوایی فقط نگاه ما به برجام نیست، گفت: همین الان به صورت هفتگی نوسازی و ورود هواپیمای جدید را داریم. محدودیت سن برای ورود هواپیماها قائل شدیم و همزمان بخشی از پرنده‌های موجود را روزآمد و به تجهیزات روز دنیا مجهز می‌کنیم. رونق بخشی پروازهای داخلی و توسعه فرودگاه‌های داخلی در حال حاضر برنامه همزمان ما است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 29 آذر 1400 - 14:36:14