افشای سندی از توطئه مصر و امارات برای از بین بردن دموکراسی در تونس

جمعه 26 آذر 1400 - 19:42:8
افشای سندی از توطئه مصر و امارات برای از بین بردن دموکراسی در تونس

تهران - الکوثر : سند درزیافته از سازمان اطلاعات مصر نشان می دهد اقدام رئیس جمهور تونس در انحلال پارلمان و برکناری نخست وزیر، توطئه ای برای از بین بردن دموکراسی با طرح مصر و تامین مالی امارات بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی شبکه های اجتماعی سندی ارائه کردند که گفته می شود از آرشیو سازمان اطلاعات مصر درز کرده و در خصوص توطئه ای با طرح مصر و تامین مالی امارات، برای به شکست کشاندن تجربه دموکراسی در تونس سخن می گوید.
این سند مربوط به پیام عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر به عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور در تاریخ یازدهم آوریل 2021 درباره نشست قاهره با حضور عباس کامل، سامح شکری وزیر خارجه مصر، عثمان الجرندی وزیر خارجه تونس، نادیه عکاشه مدیر دیوان ریاست جمهوری، ولید الحجام مشاور رئیس جمهور تونس، مجدی بوذینه نماینده حزب قانونی آزاد و همچنین عبد الخالق عبد الله مشاور ولیعهد ابوظبی است.
در این نشست که به اوضاع تونس اختصاص داشت، درباره طرحی برای کنار زدن اسلام گرایان و جنبش النهضه از عرصه سیاسی توافق شد؛ بر این اساس که قیس سعید رئیس جمهور تونس از تدابیری درباره انحلال پارلمان و «بازپس گرفتن حکومت از برهم زنندگان ثبات» خبر دهد.
طرف مصری آمادگی خود را برای هر نوع حمایت راهبردی از این طرح اعلام کرد و طرف اماراتی هم برای تامین مالی این طرح و پیامدهای آن اعلام آمادگی کرد.انتشار این سند در شبکه های اجتماعی بسیار جنجال برانگیز شد. به طوری که رفیق عبد السلام از رهبران جنبش النهضه در این باره نوشت «قیس سعید با دروغگویی مدعی شد کودتای 25 ژوئیه فکر وی بوده و از هیچ کس کمک نگرفته است.
این اسناد و دیگر اطلاعات، به طور یقین برای ما ثابت می کند که قیس سعید با مشورت گرفتن از شیطان خاص خود و سازمان اطلاعات مصر این کار را انجام داد؛ سازمان اطلاعات مصر که به نفع آن نیروهایش را به خاک تونس اعزام کرد (و برخی از این نیروها همچنان در خاک تونس حضور دارند) تا در زمینه اجرای کودتا به وی کمک کنند.»


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 26 آذر 1400 - 19:18:12

دسته بندی :