کشته شدن ۵۳ تن از فرماندهان ائتلاف سعودی در مأرب

جمعه 26 آذر 1400 - 15:48:58
کشته شدن ۵۳ تن از فرماندهان ائتلاف سعودی در مأرب

تهران - الکوثر : رسانه های یمنی خبر دادند طی ماه‌های اخیر ۵۳ تن از فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی در مأرب کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تارنمای الخبر الیمنی اعلام کرد ، اشراف اطلاعاتی صنعا و نفوذ در محافل نظامی و فرماندهان رده بالای نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رییس جمهور فراری در مأرب باعث حذف تاکنون ۵۳ تن از فرماندهان ارشد این نیروها شده است.

الخبر الیمنی افزوده است: کشته شدن یکی پس از دیگری فرماندهان منصور هادی باعث شده تا ترس و نگرانی به شدت در میان عناصر ائتلاف سعودی در مأرب افزایش یابد.

طی ماه های اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از سه جهت شمال، جنوب و غرب یمن حلقه محاصره را بر نیروهای ائتلاف سعودی در استان مأرب تنگ کردند و در حال پیشروی به سمت شهر مأرب هستند.

عربستان سعودی از 26 مارس 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 26 آذر 1400 - 15:48:49

دسته بندی :