شوک گازی قطر به ترکیه

سه شنبه 23 آذر 1400 - 17:13:33
شوک گازی قطر به ترکیه

تهران- الکوثر: امضای توافق اکتشاف گاز بین قطر و جمهوری قبرس، تعجب رسانه‌های ترکیه را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قطر و جزیره قبرس، در دو حوزه جغرافیایی خلیج فارس و شرق مدیترانه، بسیار از هم دور هستند. اما حالا، فرصتی ایجاد شده تا این دو کشور عربی و اروپایی، به هم نزدیک شوند. برخلاف تصور مقامات ترکیه، شایعاتی که در مورد احتمال توافق بین قطر و قبرس مطرح شده بود به واقعیت تبدیل شد و امضای توافق اکتشاف گاز بین قطر و جمهوری قبرس، تعجب رسانه های ترکیه را به دنبال آورد.

در یک دهه گذشته، روابط بین ترکیه و قطر به اوج رسیده است. حالا ده ها سرمایه دار و ثروتمند بزرگ قطری در ترکیه صاحب شرکت و مال و ملک هستند و رابطه اردوغان با شیخ تمیم امیر قطر، با هیچکدام از روابط عربی او، قابل مقایسه نیست.

رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه، همواره اردوغان قطر را برادر حقیقی خطاب می کند. او چند روز پیش در سفر به قطر و در بازدید از پایگاه نظامی مشترک ترکیه و قطر اعلام کرد که امنیت قطر را امنیت کشور خودش می داند.

روزنامه قرار (نزدیک به عبدالله گل و داود اوغلو) چنین تیتری به کار برده است: «تو هم برادری؟» و روزنامه ینی چاغ (متعلق به حزب خانم آکشنر) نوشته است: «برادرمان قطر ما را فروخت!». بدین ترتیب، هر دو روزنامه در تیتر خود از لفظ کنایی برادر استفاده کرده اند که اعتراضی به رویکردهای تیم اردوغان در قبال دوستی و ارتباط با قطر است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 23 آذر 1400 - 17:13:24