واکنش عصائب اهل الحق عراق به ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور

یک شنبه 21 آذر 1400 - 19:0:23
واکنش عصائب اهل الحق عراق به ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور

تهران - الکوثر : عضو ارشد جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت، سلاح مقاومت اجازه توجیه ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز یکشنبه در واکنش به قصد آمریکا برای ادامه حضور نظامی در عراق علی‌رغم قول خروج تا پایان 2021، به افراد یا جریان‌هایی که درصدد توجیه ادامه حضور نیروهای آمریکایی هستند، هشدار داد.

عضو عصائب اهل الحق گفت، سلاح مقاومت حامی اصلی و ضمانت اجرایی تصمیمی است که مردم و پارلمان برای خروج نیروهای خارجی از عراق گرفته‌اند و از این رو باید تمامی نیروهای نظامی وابسته به اشغالگران آمریکایی از عراق خارج شوند.

الربیعی تأکید کرد، هر فرد و جریانی که بخواهد به دنبال توجیه ادامه حضور نیروهای آمریکایی باشد با سد سلاح مقاومت مواجه می شود و اراده مردم و نیروهای مقاومت، نظامیان آمریکایی  را از عراق بیرون می‌کنند.

مقامات عراقی روز پنج شنبه به شکل رسمی اعلام کردند، مأموریت نظامی نیروهای باصطلاح «ائتلاف ضد داعش» به رهبری آمریکا پایان یافته و پس از هفت سال و پایان حضور داعش در عراق، این نیروها خاک این کشور را ترک می‌کنند. مشاور امنیت ملی عراق، پنجشنبه پیش، رسما اعلام کرد که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور به پایان رسیده است.

با این وجود فرمانده تروریست‌های سنتکام همان روز به وبگاه الحره گفت، هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت مستشاری تبدیل شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 21 آذر 1400 - 18:47:5

دسته بندی :