هشدار مقتدی صدر درباره بازگشت تروریسم به عراق

پنج شنبه 18 آذر 1400 - 8:5:14
هشدار مقتدی صدر درباره بازگشت تروریسم به عراق

تهران - الکوثر : رهبر جریان صدر عراق درباره بازگشت تروریسم به عراق هشدار داد و گفت، این مساله نشان دهنده بحرانی شدن اوضاع سیاسی عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مقتدی صدر رهبر جریان صدرعراق  درسخنانی تأکید کرد ،سلاح‌ها باید منحصرا در دست دولت عراق باشند و برای انحلال عناصر مسلح  رها و آزاد نیز باید اقدام جدی صورت بگیرد.

صدر افزود، بازگشت داعش در منطقه «مخمور» و بمب‌گذاری‌های سیاسی که در «بصره» رخ داد و برخی ترورها در مناطق مختلف عراق، نشان دهنده بدتر شدن اوضاع سیاسی کشور و یادآور حملات به بیمارستان‌ها و غیرنظامیان قبل از انتخابات است.

رهبر جریان صدر همچنین تصریح کرد، برخی کرسی‌ها و مناصب،  کشور و مردم را به خطر می‌اندازد و این مسئولان را ملزم می‌کند تا همه افرادی را که از سلاح‌ها به بهانه های مختلف  سوء استفاده می‌کنند، منحل کنند.

منابع خبری سه‌شنبه از وقوع انفجار شدید در شهر بصره واقع در جنوب عراق و کشته شدن دستکم 16 نفر و زخمی شدن دهها نفردیگر خبر دادند.

گروه تروریستی داعش طی روزهای اخیر علاوه بر عملیات تروریستی بمب گذاری در بصره، حملاتی نیز در مناطق شمالی از جمله در کرکوک و همچنین مخمور در کردستان عراق انجام داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 آذر 1400 - 8:5:5

دسته بندی :