پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب مأرب

چهار شنبه 17 آذر 1400 - 14:41:5
پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب مأرب

تهران - الکوثر : ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن در جنوب رشته «کوه البلق» استان «مأرب» دست به پیشروی زده و برای اولین بار در این جبهه از بالگرد تهاجمی استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با کمک نیروهای قبایل «مراد و عبیده»، بعد از درگیری‌های شدید، در مناطق گسترده‌ و راهبردی داخل شهرستان الوادی (یکی از دو شهرستانی که در درست نیروهای ائتلاف است)  دراستان مارب نفوذ کردند.

به نوشته این روزنامه، نیروهای یمنی همچنین موفق شدند مناطق مهمی در حرکت به «وادی عید» مانند «بیر آل عقار» و اطراف آن و شرق منطقه «الفلیحه» و دو منطقه «الغریفات العلیا» و «الغریفات السفلی» را به کنترل خود در آورند.

منابع میدانی در استان مأرب نیز خبر دادند، ارتش  یمن  برای اولین بار در عملیات نظامی خود از بالگردهای تهاجمی در این منطقه استفاده کرده و مواضع نیروهای دولت مستعفی منصورهادی را هدف قرار داده است.

منابع و رسانه‌های وابسته به  دولت مستعفی هم بامداد امروز اعلام کردند، پایگاه نظامی «صحن الجن» در شرق شهر مأرب ، همزمان با حضور «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد جنگ وزارت دفاع دولت مستعفی هدف حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرارگرفته است.

به گفته منابع نظامی نیروهای یمنی به دنبال سیطره بر میادین نفتی «صافر» در شرق مأرب و تکمیل محاصره این شهر هستند.

جنگ‌افروزی های عربستان و متحدانش در یمن از مارس 2015  آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 آذر 1400 - 14:40:59

دسته بندی :