بازداشت اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق انسان و مواد مخدر در آلبانی

شنبه 13 آذر 1400 - 18:40:5
بازداشت اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق انسان و مواد مخدر در آلبانی

تهران- الکوثر: روزنامه آلبانیایی «اگزیت» از بازداشت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه آلبانیایی اگزیت با انتشار اسنادی رسمی اعلام کرد که یک گروه از اعضای گروهک منافقین که از سال ۲۰۱۳ به آلبانی پناهنده شدند، به اتهام قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولوشویی دستگیر شدند.

در این گزارش آمده است که دو عضو گروهک منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی خود به دلیل دست داشتن مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. پلیس در ژوئیه ۲۰۲۱، یک خودروی حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد که متعلق به این باند بود.

بر اساس این اسناد، مشخص شد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، همین باند قاچاق تلاش کرده بود که حدود ۴۰۰ عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.

اما این همه ماجرا نیست. در ژوئیه ۲۰۲۱، یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و نرگس ابریشمچی و حسن نایب آقا، دو مقام ارشد گروهک منافقین، در پی این ماجرا  دستگیر شدند. طبق گزارش‌های رسمی آن‌ها پس از دستگیری، به نقش خود در سازماندهی و انتقال این محموله مواد مخدر به ایتالیا اعراف کردند.

به گفته یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، این جنایات به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد و اطلاعات مربوط به این جنایات نیز به سفارت آمریکا در تیرانا، پایتخت آلبانی، تحویل داده شده است. اما سفارت آمریکا از پاسخ درباره این اسناد به روزنامه اگزیت، خودداری کرد.

گروهک منافقین، یک گروه تروریستی است، اما آن‌ها اکنون از حمایت گسترده اروپا و آمریکا برخوردار هستند.

در سال ۲۰۱۳، آمریکا از اعضای این گروه خواست تا در آلبانی مستقر شوند، اما گروهک منافقین در ابتدا این پیشنهاد را رد کردند. آن‌ها در نهایت موافقت کردند که ۳۰۰۰ عضو را به کشور منتقل کنند و آمریکا ۲۰ میلیون دلار به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای این گروه تروریستی کمک کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 13 آذر 1400 - 18:38:26

پربازدیدها