تمدید معافیت عراق برای خرید برق از ایران

شنبه 13 آذر 1400 - 13:32:17
تمدید معافیت عراق برای خرید برق از ایران

تهران- الکوثر: یک نشریه آمریکایی اعلام کرد دولت آمریکا معافیت عراق برای خرید برق از ایران را در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای تمدید کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، واشینگتن فری‌بیکن در گزارشی مدعی شد اسنادی را رویت کرده که نشان می‌دهد دولت جو بایدن در آستانه دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرد تا این کشور بتواند از ایران برق بخرد.

واشینگتن فری‌بیکن در ادامه نوشته است، ابلاغیه این معافیت در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) امضا شده بود، ولی تا روز ۲۹ نوامبر، هشتم آذر یعنی روز آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین به کنگره اطلاع داده نشده بود.

این نشریه مدعی شد ارسال ابلاغیه معافیت به کنگره درست همزمان با آغاز مذاکرات وین، دولت جو بایدن را در معرض این اتهام قرار داد که در صدد دادن امتیاز به تهران به عنوان نشان حسن نیت در آغاز دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام است.

یک منبع ارشد در کنگره آمریکا که با این موضوع آشناست، به واشینگتن فری‌بیکن گفت که تاخیر در ارسال معافیت به کنگره نشان می‌دهد که دولت آمریکا نسبت به لغو تحریم‌ها در زمان از سرگیری مذاکرات حساس است.

واشینگتن فری‌بیکن نوشته است، معافیت از تحریم‌ها به ایران۱۲۰ روز دیگر فرصت می‌دهد تا برق را بدون جریمه به عراق بفروشد. دولت ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا چارچوب زمانی معافیت‌ها را در تلاش برای کاهش این رابطه به ۶۰ روز محدود کرده بود، اما دولت بایدن آن را برای حداکثر دوره ۱۲۰ روزه تمدید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 13 آذر 1400 - 13:30:6