بررسی طرح پویش اشتغال در سفر رئیس دانشگاه آزاد به اصفهان

پنج شنبه 11 آذر 1400 - 17:18:0
بررسی طرح پویش اشتغال در سفر رئیس دانشگاه آزاد به اصفهان

اصفهان- الکوثر: رئیس کل دانشگاه آزاد در سفر به استان اصفهان، در اجلاس پویش اشتغال شرکت و بر تربیت موثر تحصیل کردگان دانشگاهی برای ورود به عرصه اقتصاد و صنعت کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد مهدی طهرانچی رئیس کل دانشگاه آزاد کشور در گفت و گوی با شبکه جهانی الکوثر اظهار داشت: طی 3 سال گذشته  طرحی برای ارتقاء اعتبار دانشگاه ها در هدایت دانشجویان به سمت حوزه های شغلی خودشان در آینده در رشته های فنی ، ریاضی، حقوق و مدیریت برسی شد که طی آن، طرح پویش اشتغال با هدف تربیت نیروی های ماهر و متخصص برای صنعت مورد نیاز اقتصاد کشور کلید زده شد و هم اکنون به مرحله خوبی رسیده است.

وی افزود: این طرح با همکاری اتاق بازرگانی استان اصفهان، دانشگاه را با صنعت (اتاق بازرگانی) پیوند می زند و دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن  با توجه به رشته مورد نظر خود وارد حوزه شغلی خود شوند.

رئیس کل دانشگاه آزاد کشور گفت: اجرای این طرح می تواند دانشجویان را برای ادامه تحصیل و درس خواندن هدفمند و دقیق ترغیب کند چرا که متاسفانه در شرایط فعلی میزان افراد منصرف از ورود پیدا کردن به داخل دانشگاه از افراد بیکار تحصیل کرده بیشتر است.

طهرانچی ادامه داد: در اجرای این طرح سازمان های وزارت کار و تامین اجتماعی کمک شایانی انجام دادند که در جای خودش قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: در حال حاضر یکهزار و 200 نفر به این طرح در استان اصفهان پیوستند و باید در نظر داشت که جوانی که به آینده خود اطمینان داشته باشد تحصیلاتش را به خوبی و با برنامه ریزی درست به پایان می رساند.

در همین ارتباط حمید رضا قلم کاری نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز گفت: با اجرای طرح پویش اشتغال 200 شرکت تولیدی دانشگاهی از دانشگاه های آزاد سطح استان به این طرح پیوستند و در حال انجام فعالیت هستند.

وی افزود: این شرکت ها در تولید محصولات کشاورزی، پزشکی ،مکانیک و برق فعالیت دارند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تاکید کرد: بیش از هزار دانشجو در کنار تحصیل خود با ورود به طرح پویش اشتغال در حال انجام دادن فعالیت تولیدی هستند و اختراعات متنوعی طی سال جاری ارائه کرده اند.

قلم کاری گفت: با توجه به مشکل کمبود منابع آبی در استان اصفهان، برخی این شرکت ها توانستند ابداعات جالبی در زمینه برطرف شدن مشکل کمبود آب کشاورزان برای تولید محصولات زراعی ارائه و این محصولات را وارد بازار کنند.

گزارشگر: عیسی صادقی 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 11 آذر 1400 - 17:16:20

دسته بندی :