مهدی المشاط : محاصره یمن توسط آمریکا، جنایت جنگی است

چهار شنبه 3 آذر 1400 - 11:15:47
مهدی المشاط : محاصره یمن توسط آمریکا، جنایت جنگی است

تهران - الکوثر : رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت، محاصره این کشور توسط آمریکا، جنایت جنگی است که به زندگی بیش از 25 میلیون یمنی آسیب رسانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن  روز سه شنبه  تأکید کرد، کشورهای ائتلاف متجاوز و در صدر آن آمریکا، در گذشته تلاش کردند که فعالیت فرستاده پیشین سازمان ملل را با شکست مواجه کنند و در پی تکرار همین مسئله در خصوص فرستاده جدید هستند.

این مقام یمنی از سازمان ملل خواست به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به ویژه آمریکا اعمال فشار کند تا محاصره یمن را لغو کنند و اجازه دهند فرآورده‌های نفتی وارد بندرگاه الحدیده شود.

وزارت امور خارجه یمن شامگاه دوشنبه تاکید کرد، هیاهوی ساختگی و ادعای دروغین آمریکا مبنی بر تلاش برای دستیابی به صلح در یمن، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای فریب افکار عمومی آمریکا و کشورهای دیگر است.

این نهاد یمنی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، بیانیه‌ها و مواضع شماری از مقامات آمریکایی بر اساس استانداردهای دوگانه است، زیرا وانمود می‌کنند که خواستار توقف جنگ در یمن و پایان دادن به رنج مردم این کشور هستند.

در این بیانیه تأکید شد، دولت آمریکا همزمان با این ادعاها، سیاست‌های خصمانه و ظالمانه‌ای در پیش گرفته است که سرزمین و مردم یمن را هدف قرار دهد و آخرین مورد آن، اظهاراتی است که خواستار درگیری داخلی بین مردم یمن شد.

عربستان از 26 مارس 2015 تاکنون به جنگ همه جانبه علیه یمن ادامه می دهد. این جنگ تاکنون دهها هزار کشته و صدها هزار زخمی و حدود 4 میلیون آواره برای یمنی ها داشته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 3 آذر 1400 - 11:15:41

دسته بندی :