موفقیت پوشش واکسیناسیون با کمک نیروهای بسیج

چهار شنبه 3 آذر 1400 - 10:1:16
موفقیت پوشش واکسیناسیون با کمک نیروهای بسیج

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت گفت : ما با این میزان واکسیناسیون بی ‌نظیر در دنیا که با حمایت مردم انجام شد، می توانیم آینده خوبی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دکتر بهرام عین ‌اللهی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه مدافع سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: هفته بسیج بیش از همه چیز یادآور حماسه ‌های دفاع مقدس است که باید به صورت مکرر این حماسه‌ ها و افتخارات دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنیم تا بدانند در تاریخ ایران چه گذشته است؛ به ویژه در رابطه با مسائل پزشکی کارهای بسیار بزرگی در دفاع مقدس انجام شد که لازم است بیشتر به آن پرداخته شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون با کمک نیروهای بسیج موفقیت آمیز بود، گفت: در شرایطی که اکنون اکثر کشورهای پیشرفته جهان مثل آمریکا، روسیه، آلمان و... درگیر کرونا هستند، ما با این میزان واکسیناسیون بی ‌نظیر در دنیا که با حمایت مردم انجام شد، می توانیم آینده خوبی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه گروه پزشکی در دفاع مقدس در تاریخ کشور و جهان کار بزرگی انجام داد، افزود: ایثارگرای های آنها باید ثبت و الگویی برای نسل آینده باشند. رسانه ‌ها باید در این زمینه مجموعه های تلویزیونی فاخری بسازند، زیرا سرگذشت این عزیزان و افتخارآفرینان برای ما بسیار آموزنده است.
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: در وضعیت امروز نیاز به نیروهای بسیجی داریم، بسیجی به معنای نظامی و اسلحه به دست نیست، بلکه علم و دانش ما هم اسلحه ما است و از این طریق باید به مردم کمک کنیم. بسیجی در وزارت بهداشت یعنی نیروی جهادی؛ ما امروز با محرومیت ‌هایی در کشور مواجه هستیم و مردم در روستاهای دور افتاده نیاز به کمک دارند و نیاز به بسیجیانی داریم که کار جهادی انجام دهند و به دانشگاه‌ ها و مراکز درمانی ورود کنند.
وزیر بهداشت عنوان کرد: بسیج وزارت بهداشت باید در زمینه کار تخصصی خود کار کند و مهم ترین کار ما بسیج علمی است. ما جزو اندک کشورهایی هستیم که واکسن تولید کردیم و اکنون ۵ نوع واکسن فخرا، رازی، پاستور، برکت، اسپایکوژن را به بهره ‌برداری رساندیم و این یک افتخار بزرگ است. بسیج علمی در همه زمینه‌ ها آماده است و در زمینه سلول های بنیادی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم و باید در دانشگاه‌ ها فعال باشیم. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید به هوش مصنوعی فکر کنیم و با فناوری ‌های جدید باید بسیاری از کارها را به شکل دیجیتال و آی تی انجام دهیم و استفاده از هوش مصنوعی اهمیت دارد. ما هماهنگ هستیم تا با بسیج جامعه پزشکی کارهای بزرگی انجام دهیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


سه شنبه 2 آذر 1400 - 20:42:39

دسته بندی :