وزیر خارجه لبنان: بیشتر کشورهای خلیج فارس با لبنان رابطه دارند

سه شنبه 2 آذر 1400 - 16:34:26
وزیر خارجه لبنان: بیشتر کشورهای خلیج فارس با لبنان رابطه دارند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه لبنان گفت، روابط این کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس کامل قطع نشده بلکه سوءتفاهمی پیش آمده که بیروت در تلاش برای حل آن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالله  بوحبیب» وزیر خارجه لبنان امروز سه شنبه گفت، بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله سوریه، عمان و قطر همچنان روابط خود را با لبنان حفظ کرده اند و سفیر لبنان همچنان در امارات است و در عربستان هم کاردار حضور دارد.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد، روابط لبنان با کشورهای حوزه خلیج فارس به طور کامل قطع نشده است، سوء تفاهمی به وجود آمده که به دنبال حل آن هستیم و این به دیپلماسی نیاز دارد.

بوحبیب درباره ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی هم تصریح کرد، روسیه در این موضوع دخالتی نمی کند و آمریکا دخیل است که تاکنون هم این مذاکرات ترسیم مرز دریایی با اسرائیل نتیجه ای در بر نداشته است.

وزیر خارجه لبنان درباره روابط سوری-لبنانی هم گفت، لبنان برای صحبت با سوری‌ها نیاز به میانجی ندارد. برق اردن از سوریه عبور خواهد کرد و این یک نکته اقتصادی خوب برای سوریه و لبنان است. دولت لبنان هیچ مشکلی ندارد که از هر کدام از وزرا یا مقامات لبنانی بخواهد با طرف سوری صحبت کنند؛ اگر این موضوع در راستای منافع لبنان و سوریه باشد.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی  خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

در پی این اظهارات، عربستان سعودی، بحرین، امارات هر یک سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 آذر 1400 - 16:34:4

دسته بندی :