شیخ صفی الدین : آمریکا عامل اصلی مشکلات لبنان است

سه شنبه 2 آذر 1400 - 9:32:13
شیخ صفی الدین : آمریکا عامل اصلی مشکلات لبنان است

تهران - الکوثر : رئیس شورای اجرایی حزب الله ،سیاست‌های آمریکا را مهم ترین عامل مشکلات لبنان دانست و گفت، مقاومت و خوداتکایی تنها راه ساختن آینده کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان  روز دوشنبه درسخنانی اظهارداشت، همه فجایعی که در دهه‌های گذشته رخ داده تحت نظارت سیاست‌های آمریکا بوده است و حالا هم آمریکا میخواهد لبنان و لبنانی‌ها را در تنگنا و تحت فشار قراردهد.

صفی الدین افزود، هیأت‌های آمریکایی که به لبنان آمده می‌خواهند برای لبنانی‌ها یک خط خیالی ترسیم کنند تا لبنانی‌ها با پیگیری آن مسیر، از پایگاه‌های قدرت خود چه در مقاومت و چه خودکفایی اقتصادی در آینده دست بکشند .

این مقام حزب الله  تاکیدکرد: اگر آمریکا واقعاً می‌خواهد مشکل لبنان را حل کند، باید نفت لبنان را به لبنانی‌ها بسپارد و برای اسرائیلی‌ها کار نکند و فشار خود را در سطح تحریم‌ها و غیره و همچنین بر کشورهایی  که می توانند به لبنان کمک کنند، متوقف کند .

صفی الدین بااشاره به اینکه آمریکایی که افغانستان و متحدانش را اینطور ترک کرده نمی تواند قابل اعتماد باشد گفت: از این رو، متحدان تاریخی آمریکا در منطقه نگران سیاست‌های این کشور هستند و از آینده‌ای که در گرو این سیاست‌ها است، می‌ترسند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله درپیایان سخنانش خاطر نشان کرد، وقتی لبنانی ها به مرحله خوداتکایی رسیدند می‌توانند بهترین کشور و آینده را برای نسل‌ها و جوانان خود بسازند ،بنابراین تنها راه برای لبنانی‌ها این است که برای درک و پیگیری منافع خود تلاش کنند .

هیاتی از کنگره آمریکا شامل «دارن لحود»، «داریل عیسی» و «دن کلیدی» و «ادگابریل»  رئیس گروه حمایت آمریکا از لبنان و «دوروتی شیا»‌ سفیر آمریکا در لبنان امروز به دیدار «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان رفتند تا اوضاع کلی در لبنان و منطقه و روابط دو جانبه را بررسی کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 آذر 1400 - 9:30:43

دسته بندی :

پربازدیدها