حملات هوایی رژیم سعودی به تأسیسات حیاتی در مناطق آزادشده مأرب یمن

دو شنبه 1 آذر 1400 - 19:4:47
حملات هوایی رژیم سعودی به تأسیسات حیاتی در مناطق آزادشده مأرب یمن

تهران- الکوثر: ائتلاف سعودی با هدف قراردادن تأسیسات حیاتی و منازل مسکونی در مناطق آزادشده استان مأرب، از اهالی این منطقه انتقام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته در اقدامی غیرانسانی تعدادی از تأسیسات حیاتی در مناطق تازه‌آزادشده در استان مأرب یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

منابع یمنی امروز دوشنبه گزارش دادند جنگنده‌های ائتلاف سعودی تأسیسات تأمین آب شرب شهرستان «الجوبه» را دیروز هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن خسارت جدی به این تأسیسات وارد شده است.

عبدالله السقاف، خبرنگار میدانی شبکه المسیره یمن اعلام کرد این تأسیسات، آب مصرفی نزدیک به پنج هزار نفر را در مناطق «واسط»، «المسیل»، «السوم»، «المتنه»، «الجدیده» (مرکز شهرستان) و «الاسیود» تأمین می‌کرد.

شهرستان الجوبه به‌ مرکزیت الجدیده از جمله هشت شهرستانی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیراً در استان‌‌های مأرب، شبوه و البیضاء آزاد کرده‌‌اند.

خبرنگار المسیره گفت ائتلاف سعودی این حمله را با هدف مجازات جمعی شهروندان انجام می‌دهد تا مشکلات و سختی‌های آنها با هدف قراردادن تأسیسات عام‌المنفعه و شخصی بیشتر شود.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در همین شهرستان یک مسجد را هدف حمله قرار دادند و خسارت‌هایی به این مسجد وارد شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی، خانه و املاک شخصی شهروندان یمنی در شهرستان تازه‌ آزاد شده الجوبه یکی دیگر از اهداف حملات هوایی ائتلاف سعودی است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز در ادامه پیشروی‌ها خود در اطراف رشته‌کوه البلق خود را به نزدیکی تنگه و گذرگاه «الفلج» رساندند و با این تنگه کمتر از هفت کیلومتر فاصله دارند.

برخی از شیوخ قبایل مناطق تازه‌آزادشده اخیراً برای اجتناب از درگیری و جنگ با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مصالحه کرده و مناطق خود را تحت کنترل آنها قرار داده‌اند و همین مسئله باعث خشم سعودی‌ها و دولت مستعفی شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 1 آذر 1400 - 18:59:46

دسته بندی :