باستان شناس اسرائیلی: فلسطین سرزمین موعود نیست!

یک شنبه 30 آبان 1400 - 16:17:53
باستان شناس اسرائیلی: فلسطین سرزمین موعود نیست!

تهران- الکوثر: "یسرائیل فنکلشتاین" باستان شناس مشهور اسراییلی در کتاب پژوهشی و علمی خود تاکید کرد: فلسطین سرزمین موعود نیست و یهودیان هیچ ارتباطی با شهر بیت المقدس ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنابر گزارش روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، فنکلشتاین همچنین اظهار داشت: باستان شناسان هیچ گونه دلیل و مدرک و سند تاریخی و یا باستانی دال بر تایید داستان های ذکر شده در تورات نیافته اند.

جنبش صهیونیسم حتی قبل از شکل گیری در اروپا مدعی بود که فلسطین سرزمین موعود است و یهود ملت برگزیده خدا است. جنبش صهیونیسم همواره تاکید کرده که قدس مرکز سرزمین موعود است و شهر و پایتخت آباء و اجدادی یهودی ها و کاملا یک شهر یهودی است و جهان غرب فریب چنین ادعایی را خورد و همین امر در نهایت باعث شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بیت المقدس را به عنوان پایتخت ابدی ملت یهود به رسمیت بشناسد و دستور انتقال سفارت واشنگتن را از تل اویو به بیت المقدس اشغالی صادر کرد.

در همین راستا یسرائیل فنکلشتاین 72 ساله باستان شناس مشهور اسراییلی از دانشگاه تل آویو بار دیگر با تکذیب وجود هر گونه ارتباط بین یهود و بیت المقدس، ادعاهای یاد شده را بر باد داد.

این باستان شناس طی گزارش انتشار یافته در مجله جروزالم ریپورت تاکید کرد: باستان شناسان یهود هیچ گونه دلیل و مدرک تاریخی و یا باستانی دال بر تایید برخی از داستان های ذکر شده در تورات نیافته اند که به عنوان مثال می توان به داستان خروج یهود و گم شدن در صحرای سینا و شکست کنعانی ها توسط یوشع بن نون اشاره کرد.

وی تاکید کرد: به تصویر کشیده شدن داوود پیامبر از سوی یهود به عنوان یک شخصیت بسیار قابل احترام به دلیل واهی ایجاد اتحاد میان دو سرزمین یهودا و اسراییل صرفا توهم و خیالی بیش نیست و واقعیت ندارد و کاملا بی پایه و اساس است.

وی علاوه بر موارد یاد شده داستان ساخته شدن معبد توسط حضرت سلیمان فرزند حضرت داوود را نیز مشکوک دانست.

لازم به یادآوری است پروفسور فینکلشتاین در کتاب خود موسوم به " اوایل شکل گیری اسراییل " مسائل یاد شده را مورد بحث و بررسی قرار داد. این کتاب به دو زبان عبری و انگلیسی چاپ و منتشر شد و به یکی از پر فروش ترین و پر خواننده ترین کتاب ها تبدیل شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش خود در مورد این کتاب خاطرنشان کرد که فینکلشتاین در تمامی موارد ذکر شده در تورات در مورد رابطه میان یهود و فلسطین ابراز شک و تردید کرده و هر یک از فصل های کتاب خود را با این سوال به پایان رسانده است: " آیا واقعا این موضوع صحیح است یا خیر ؟ "

روزنامه هاآرتص نیز این سوال را مطرح کرد که " آیا ادعاهای صهیونیسم در مورد بیت المقدس و سایر مسائل زائیده اندیشه یک ادیب نابغه است تا بدین ترتیب به جاه طلبی ها و خواسته های سیاسی خود تحقق ببخشد؟ 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 30 آبان 1400 - 14:58:44

پربازدیدها