درخواست رسمی ائتلاف الفتح برای ابطال نتایج انتخابات عراق

یک شنبه 30 آبان 1400 - 11:40:13
درخواست رسمی ائتلاف الفتح برای ابطال نتایج انتخابات عراق

تهران- الکوثر: ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» از جریان‌های مهم شیعه عراق با ارسال درخواست رسمی به مراجع ذیصلاح بالادستی، خواستار ابطال نتایج انتخابات پارلمانی این کشور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برخی منابع عراقی اعلام کردند ائتلاف الفتح درخواست رسمی برای ابطال نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام که 18 مهر گذشته برگزار شد، به دادگاه فدرال ارائه کرده است.

«سعد السعدی» از رهبران ائتلاف الفتح به وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفته است این جریان سیاسی به دلیل تقلب گسترده و دستکاری آرا رسماً درخواست و شکایتی را به دادگاه عالی فدرال ارائه کرده است تا نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی را باطل اعلام کند.

وی بیان کرد که این درخواست به مدارک بسیار و مستندهای فراوانی که وجود تقلب و دست بردن در آرا را ثابت می کند، ضمیمه شده است و اکنون ما منتظر اعلام نظر دادگاه فدرال هستیم.

السعدی افزود شورای عالی قضائیه احکام فراوانی صادر کرده است که وجود تقلب و دستکاری آرا را ثابت می کند.

از سوی دیگر، «محمود الربیعی»، سخنگوی جنبش الصادقون با تایید این خبر گفت ائتلاف الفتح از دادگاه عالی فدرال خواسته که تایید نتایج انتخابات را تا زمان رسیدگی به شکایت های جریان های سیاسی درباره تقلب گسترده متوقف کند.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق ۱۰ اکتبر گذشته (۱۸ مهر ۱۴۰۰) برگزار شد. جریان های سیاسی شیعه عراق می گویند که کمیسیون مستقل انتخابات بدون بی طرفی در فرایند انتخابات دخالت کرده و تقلب های گسترده ای در شعبه های رای گیری الکترونیکی روی داده است.

پیشتر نیز، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل حق در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق مجموعه دلایل تقلب و دست‌کاری آشکار نتایج انتخابات را ارائه کرد.

پلاسخارت دوشنبه گذشته به دیدار شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق رفت و با او دیدار و گفت و گو کرد. موضوع گفتگوی دو طرف نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در عراق بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 30 آبان 1400 - 11:39:55