14 هزار نفر برای سفر عتبات پیش‌ ثبت‌نام کردند

یک شنبه 30 آبان 1400 - 10:4:59
14 هزار نفر برای سفر عتبات پیش‌ ثبت‌نام کردند

تهران- الکوثر: پیش‌ثبت‌نام عتبات از اوایل آبان‌ماه آغاز شد و بیش از 14 هزار نفر آمادگی خود را برای تشرف به کربلا اعلام کردند که با اعلام هزینه نهایی این سفر معنوی، ثبت‌نام قطعی سفر عتبات از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با لغو ویزای عراق، ثبت‌نام عتبات از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد و قرار بود اعزام زائران نیز از 23 آبان‌ماه از سر گرفته شود.

با وجود این، به منظور برنامه‌ریزی برای برقراری سفر به عتبات پس از 20 ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا و همچنین بالا بودن هزینه بلیت پروازها به عراق، زمان نخستین اعزام کاروان‌های عتبات به تعویق افتاد و در نهایت چند کاروان برای برقراری سفر عتبات در سایت ثبت‌نام عتبات باز شد و بر اساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت، افرادی که در هفته‌های گذشته آمادگی خود را برای سفر عتبات در این دوره یعنی تا پایان دی‌ماه اعلام کرده بودند، می‌توانند از ساعت 9 صبح امروز با پرداخت هزینه و انتخاب کاروان ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

به گفته یکی از مسؤولان، بیش از 14 هزار نفر با اعلام آمادگی خود برای سفر عتبات در بازه زمانی تا 30 دی‌ماه در سامانه پیش ثبت‌نام کردند و از امروز سایت برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام باز می‌شود.

البته با توجه به برخی محدودیت‌ها برای آغاز اعزام‌ها، در حال حاضر سفر عتبات با مرکزیت تهران و کرمان انجام می‌گیرد و به مرور زمان با آغاز سفر زائران کشورمان به کربلا، تعداد کاروان‌ها و ایستگاه‌های پروازی افزوده خواهد شد.

در هفته اول آذرماه، دو کاروان برای چهارم و ششم برای استان تهران آذرماه پیش‌بینی شده است و با توجه به این که دفاتر زیارتی روند ثبت‌نام زائران را بر عهده دارد، افرادی که در آبان‌ماه پیش ثبت‌نام کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به اینجا نتیجه درخواست خود را مشاهده و ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

هزینه سفر به عتبات در آغاز اعزام‌ها هشت میلیون و 557 هزار و 75 تومان برای یک هفته به صورت دو طرف هوایی در نظر گرفته شده است و با توجه به اطلاعیه ستاد کرونا، زائران عتبات باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 30 آبان 1400 - 10:0:52

پربازدیدها